התמלילים נחשפים

כשגבי אשכנזי כינה את בני גנץ: "החמור הזה"

עמית סגל חשף ב'חדשות 12', תמלילים מחקירתו של גבי אשכנזי, אדריכל האיחוד בין גנץ ולפיד, מהם עולות התבטאויות שלו נגד בני גנץ, ברק כמו גם יחסיו עם התקשורת (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
גבי אשכנזי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

גבי אשכנזי, אדריכל האיחוד של מפלגת 'כחול לבן', בין בני גנץ ויאיר לפיד, התמודד לפני כמה שנים עם חקירה פלילית, ב'פרשת הרפז' שטלטלה את מערכת הביטחון. החקירה הסתיימה ללא שהועמד לדין.

הערב (שלישי) חשף הפרשן הפוליטי של חברת החדשות בקשת 12, עמית סגל, תמלילים מחקירותיו של אשכנזי במשטרה, המגלים כיצד התנהל כרמטכ"ל מול שר הביטחון הממונה עליו, מה היה מוכן לעשות כדי לקבל שנה חמישית במטכ"ל ועל הדרך שבה ניסה להשפיע על הסיקור התקשורתי בעניינו.

מחומר החקירה עולה כי באותם ימים אמר אשכנזי לעיתונאים כי "ציר הרשע האמיתי במדינת ישראל אלה ברק, נאמן (שר המשפטים דאז. ק"ר) וביבי".

חוקר המשטרה לאשכנזי: "בעמוד 36 דובר צה"ל אבי בניהו אומר לך, 'הרמטכ"ל תראה, אנחנו במאבק על המשך הצבא, אנחנו במלחמה מול לשכת השר ברק בצורה מסוימת'. בתגובה אתה משיב לו: 'היא לא תיגמר, תקשיב טוב, היא לא תיגמר בחמש עשרה לפברואר (יום פרישתו מהמטכ"ל) המלחמה שלנו, שלי, אתה לא מכיר אותי, יש לי צדדים אפלים'".

גבי אשכנזי: "איפה? איפה יש לי צדדים אפלים? באיזה עמוד אתה? עשרים ושש?".

חוקר: "אותו עמוד, כן".

אשכנזי: "איפה יש לי צדדים אפלים".

חוקר: "הנה, פה".

אשכנזי: "צדדים אפלים...".

החוקר מצטט: "אתה לא מכיר אותי, יש לי בי צדדים אפלים".

אשכנזי: "מי אומר את זה?"

חוקר: "זה אתה. אמירה מפחידה, אני מוכרח לציין. יש לך צדדים אפלים?".

אשכנזי: "לא זוכר למה התכוונתי, אני התכוונתי לזה שהמלחמה שלי עם... עם ברק מזמן הבנתי שהיא... היא מלחמה אישית, אינטרס אישי, פוליטי. הערכתי שהקמפיין הזה יימשך".

בחקירה עלו גם קשריו של אשכנזי עם נוני מוזס, המוציא לאור של 'ידיעות אחרונות', שמככב בתיק 2000 כחשוד בשוחד. החוקרים ניסו להבין את מהות הקשר בין השניים.

חוקר: "מה הקשר שלך לנוני מוזס?".

אשכנזי: "מכיר את נוני כבר הרבה מאוד זמן, הרבה מאוד שנים".

חוקר: "היית באיזשהו קשר איתו מעבר לפגישות אקראיות?".

אשכנזי: "מעת לעת כן, דיברנו. לפני שנכנסתי לתפקיד אני חושב שאפילו התייעצתי איתו על איך צריך להיות תקשורת, הוא אדם ש... אני מעריך את דעתו בנושא ה... מה נכון מבחינת הדוברות ומה זה... בסוף הצבא זה צבא העם, כדי לשמוע גם את המסרים.

"למשל, שיפר כתב (בידיעות. ק"ר) שהרמטכ"ל מתדרך את עמיתו האמריקאי שאין אופציה לתקיפה באיראן. זה דרך להאשים אותי ב... אני לא רוצה אפילו להגיד את המונח הזה פה. אז ברור שאני מדבר עם האנשים. אני מדבר גם עם נוני".

חוקר: "אני מצטט מדבריך על הכתב אלכס פישמן: 'אני יכול לסדר שהוא יקבל מסר מנוני חבל על הזמן, נוני מה שאני אגיד לו הוא יעשה'. תסביר את האמירה הזו".

אשכנזי: "ברור ש... יש פה בעיה בין אבי (בניהו) לאלכס פישמן ו... אני מנסה לפתור אותה. הוא... הוא מתאר מציאות תיאורטית אפשרית שמחר פישמן יכתוב עליו".

אשכנזי הוקלט, כך מסתבר, במסרים מאיימים ומטרידים נגד העיתונאית איילה חסון שסיקרה אותו בצורה ביקורתית על רקע הפרשה.

חוקר: "אתם מדברים על איילה חסון ואתה אומר לבניהו שאתה יכול, במרכאות, ליישר אותה. ואז אתם מזכירים את בעלה והעסקים שלו".

אשכנזי: "התכוונתי לפגישת רקע שעמדתי לעשות איתה".

חוקר: "המינוח הנכון שהשתמשת בו: 'יש לי מנופים עליה בכיוונים אחרים'. אני מבין שזה נושא של הפעלת לחץ עליה איכשהו ולא של ליישר את ההדורים".

חוקר שני: "מנופים זה מונח הנדסי".

אשכנזי: "חברים, בשלב הזה, אין לי מניע (לפעול נגדה), היא לא יוצאת נגדי, היא לא עושה את מה שהיא עושה עכשיו".

לפני תשע שנים, אשכנזי היה הרמטכ"ל ובני גנץ כיהן כסגנו. יום אחרי שקיבל את ההודעה שכהונתו לא תוארך, שוחח אשכנזי בטלפון עם מקורב שלו מהצפון. המקורב מספר לו שגנץ סייר באיזור.

אשכנזי, שרצה בכלל סגן אחר, משיב: "הוא רצה לעסוק בבניית תדמית, הוא חושב שיש לו סיכוי החמור הזה".

ממפלגת "כחול-לבן" נמסר בתגובה לפרסום הציטוטים: "כל ההקלטות ו-260 אלף השיחות נבדקו על ידי מבקר המדינה ומשטרת ישראל ולא נמצא שום דבר פרט לרכילות ממוחזרת. גנץ, אשכנזי, יעלון ולפיד העמידו את עצמם למבחן הציבור והדלפות פוליטיות לא ישנו את עמדת הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר