המפץ של סאטמר

מסע רבני 'הפלג הירושלמי' לסאטמר; היעד: 40 מיליון שקל

בתחילת חודש ניסן יצא לדרך מסע של רבני "הפלג הירושלמי" לסאטמר - שם ייערך דינר ענק עבור המוסדות • היעד: 40 מיליון שקל • "זו התשובה שלנו לבחירות בישראל", אומרים בסאטמר (בעולם)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האדמו"ר מהר"י מסאטמר (באדיבות המצלם)

בעוד שכאן בישראל עסוקים בבחירות לכנסת, מוסדות 'הפלג הירושלמי' על טהרת הקודש, שהתנתקו מתקציבי המדינה, יגיעו בתחילת חודש ניסן יחד עם גדולי הרבנים, ראשי ישיבות וראשי הכוללים לארה"ב, למסע מיוחד ודינר ענק והיסטורי שייערך עבורם על ידי חסידות סאטמר.

ל'כיכר השבת' נודע כי מי שעומד מאחורי הנסיעה הוא האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, אליו פנו גדולי ראשי הישיבות בפניה נרגשת לבא לעזרתם לאור ההתנתקות מהתקציבים שקבלו עד עתה מהמדינה והקשיים הכלכליים הכרוכים בכך.

במכתב שמוען לאדמו"ר מסאטמר, כותבים גדולי התורה וראשי הישיבות של הפלג הירושלמי: "זכו ציבור בני התורה בארה"ק בשנים האחרונות להקים ולבסס מוסדות חינוך לבני ולבנות ישראל על טהרת הקודש, ויחד עם השנה האחרונה נפתחו עשרות מוסדות כאלו בכל רחבי ארה"ק לשם ולתפארת.

"וכידוע הדבר נצרך וקריטי מאד בתקופה זו ששלטון הרשע גמר אומר להחריב ולקעקע כל שם וזכר לשארית פליטתנו, וגזרו גזירות נוראות, החל מגזירת גיוס בני הישיבות וגזירת גיוס בנות אשר המצב מתדרדר והולך ה"י, והם גזרות שמד ממש, והדבר הנורא עד מאד מה שהוסיפו להחדיר דעותיהם הקלוקלות בבתי החינוך החרדיים שנהנים מתקציביהם עד כדי עקירת האמונה מילדי ישראל בתחכום רב ובעקיפין למען לא ירגישו במעשיהם".

האדמו"ר שנכנס לעובי הקורה גייס את גדולי עסקני ונגידי סאטמר לטובת העניין, ובמשך השבועות האחרונים עמלו על תכנית מפורטת לקראת המסע, שכוללת בין השאר מעמד דינר וקבלת פנים לגדולי התורה באולם ענק בניו יורק בהשתתפות כ-10,000 איש, וכן ביקורי כבוד של ראשי הישיבות אצל נגידים בניו יורק וניו גרז'י, כשהיעד הוא לגייס 40 מיליון שקלים בעבור המוסדות.

גורמים בסאטמר ששוחחו עם 'כיכר השבת' אומרים כי "מדובר מלא פחות מ'מפץ' במונחים של סאטמר, הרב'ה יעזוב הכל ויגייס את כולם לעזרת המוסדות של 'הפלג הירושלמי'".

לדבריו, "זו התשובה שלנו לבחירות בישראל, הם לא משתתפים בבחירות ומתנתקים מתקציבים, המטרה שלנו לעזור להם. כבר לא מדובר פה על גזירת הגיוס ששם גם הרבי שם את כל כובד משקלו אלא פה מדובר על החינוך הטהור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר