בנות גרוס ע"ה

המדביר שגרם לטרגדיה משתחרר מהכלא

יוסי ברקן, שהורשע בהריגת יעל ואביגיל גרוס, ישתחרר מוקדם מתוך התחשבות בעובדה שלא הורשע לפני כן ותאונת הדרכים שעבר, בגללה לא העריך נכונה את הסיכון שבמעשיו (בארץ)

ברקן והבנות (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90, באדיבות המשפחה)

וועדת השחרורים קבעה היום (חמישי) כי יוסי ברקן, המדביר שגרם למותן של בנות משפחת גרוס, ישוחרר מוקדם מהכלא.

בהחלטות מפורט בין היתר העובדה כי מדובר באדם בן 70, שזהו מאסרו הראשון והוא לא הורשע לפני כן. עוד מציינים לטובה את התנהלותו התקנית בתקופת מאסרו.

בנוסף, הוא הביע חרטה וצער עמוק על ההשלכות הטרגיות של מעשיו, וניכרת מוטיבציה ורצון לשינוי.

ההורים בכנסת (צילום: באדיבות המצולם)

על פי חוות דעת מב"ן (מרכז בריאות הנפש), בעקבות תאונת דרכים אותה עבר בעברו הרחוק, ופגיעת ראש כתוצאה ממנה, נותרו ליקויים וביניהם התנהלות אימפולסיבית וחוסר בהערכת הסיכונים הכרוכים בעבודה שביצע.

בנוסף, בהחלטת וועדת השחרורים, מציינים את העובדה שמשפחת גרוס, שאיבדה את בנותיה, יעל ואביגיל ע"ה, אינה מתנגדת לשחרורו.

לפיכך, כאמור, הוחלט היום על שחרורו המוקדם.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, ב-20 בינואר 2014 התבקש ברקן לבצע הדברה בדירת המגורים של משפחת גרוס בירושלים. הוא הגיע לדירה והחליט לעשות שימוש בחומר הדברה חקלאי שרעילותו גבוהה ובכוחו לגרום מוות. החומר גרם למותן של יעל בת השנתיים ואביגיל בת הארבע.

בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים, בשלב הטיעונים לעונש, אמר ברקן כי "אין עונש שבית המשפט יטיל עליי שישתווה לכאב שאני חש מדי יום. אין רגע שאני לא חושב על הטעות האיומה שמייסרת אותי".

"לא קל לי לחשוב שבקרוב אכנס לכלא. אני חושב שאני אדם טוב. כך השתדלתי. אני אדם צנוע שדואג לסביבתו. השתדלתי לתרום כפי יכולתי גם בעבודה. היה חשוב לי להיות הוגן. לא ניסיתי להתעשר. גרמתי לנזק שמנוגד לכל הכוונות שלי, אבל טעיתי ואני אשם ואחראי בכך".

עו״ד אמיר סלע שייצג את ברקן מטעם הסניגוריה הציבורית מסר: "נבקש להוקיר את עמדתה האצילית של משפחת גרוס שלא התנגדה לשחרור, אשר קיבלה משקל נאות בהחלטה. יש לקוות שהחברה הישראלית כולה תאמץ דרך זו, שתהא נחלת הכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר