נותרו בלי ראיות

טרור יהודי? הפרקליטות חזרה מהאישומים

הנערים, שנחשדו בהצתת כנסיה, הודו במסגרת "תרגיל המדובבים" ובית המשפט פסל זאת בשל ההתעללות שעברו. לאחר שלא השיגו ראיות אחרות, חזרה בה הפרקליטות (בארץ)

ריסוס כתובות על קיר הכנסיה (צילום: האחים הבנדיקטים כנסיית הדורמיציון)

פרקליטות מחוז מרכז חזרה בה מכל האישומים כנגד ינון ראובני וקטין המכונה צ., שנחקרו בפרשת דומא והוגשו נגדם כתב אישום המייחס להם אישומים של הצתת כנסיית הדורמציון, הצתת מחסן ומכונית ואירועים נוספים של תג מחיר.

בעקבות הודעת הפרקליטות, קבע היום (שני) בית המשפט על זיכוי הנאשמים מהעבירות המיוחסות להם. את הנערים ייצגו עורכי הדין איתמר בן גביר ואשר אוחיון.

לפני כחודשיים קיבלה השופטת מיכל ברנט את טענותיו של עורך הדין בן גביר, וקבעה כי כלל ההודאות שמסר הנאשם בהצתת כנסיית הדורמציון לא קבילות.

השופטת קבעה כי: "מהרגע הראשון זכה הנאשם ליחס מנוכר מצד החוקרים בלי ניסיון… העבירות בהן נאשם הנאשם חמורות אך נפגעה זכותו של הנאשם להליך הוגן".

"ההודאות אינן קבילות, קיים פגם בהודאה", קבעה השופטת בהחלטתה. "יש לפסול את ההודאה במהלך תרגיל המדובבים. בזמן החקירה החשוד היה בשליטה אבל ספק אם אפשר לקבל את ההודאה לאור רצף האירועים".

השופטת מתחה ביקורת על המשטרה, "התנהגות המדובבים בלתי מקובלת, תוך חריגה מההוראות. העימות לא זכה לתיעוד נדרש. בהתייחס לחקירה במשטרה ומסירת ההודאה, זה היה תוך זמן קצר לאחר החקירה בשב”כ ולא ניתן לנתק את ההודאה הזו מההודאה בעקבות חקירת השב”כ. נפגעה זכותו של הנאשם. לאור כל האמור החלטתי לפסול את ההודאות של הנאשם".

כזכור במהלך מעצרו של הנאשם הפעילה המשטרה כלא מדומה כאשר מדובבים שוטרים שהיו בתא עם הנאשם הרעיבו את הנאשם, השפילו אותו, איימו עליו ברצח עד שהשיגו הודאה.

במסגרת תרגיל המדובבים, צעירים יהודים, חשודים בפעולות תג מחיר, נכלאו בבית המעצר בעכו, באגף מדומה שהורכב כולו משוטרים-מדובבים – מתוך מטרה לחלץ מהם הודאה, לעיתים תוך הפעלת לחצים כבדים, על חלקם בפעולות.

בתגובה להודעת הפרקליטות היום מסר עו"ד בן גביר: "סוף האמת לנצח. במשך שלוש שנים אמרתי מעל כל פורום אפשרי שעינו צעירים יהודים על רקע פוליטי ונלחמתי על חפותם. היום הגיעה לסיום אחת הפרשות החמורות בהיסטוריה של המשפט הישראלי.

"שמח שהשופטת קיבלה עמדתי ושמח שהיום גם הפרקליטות מודה שאין ראיות. אני מקווה שתיק זה מסיים קריירה משפטית בת 6 שנים ואני הולך להילחם למען הצדק, האמת וזכויות האזרח של המתיישבים ופעילי הימין בכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר