צפו ב'המבקר'

אהרן רזאל: לא תיארתי שזה ירגש כך אנשים

הזמר והיוצר המרגש, אהרן רזאל, בראיון בתכנית 'המבקר' לרגל הוצאת הסינגל החדש "רחמים ניסן" שהצליח לנגוע בלבבות רבים בסיפור העגום והמרגש שעומד מאחוריו (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: אריאל ליבא)

הזמר והיוצר אהרן רזאל, בראיון לקראת האלבום החדש שבדרך והסינגל החדש "רחמים ניסן", שנגע בלבבות אנשים רבים בסיפור המרגש שמאחוריו. רזאל מדלג בהומור על השאלה איזה מספר אלבום זה ואומר, "אני כבר לא סופר. אני כמו הסבתא הפולניות ששואלים אותן בנות כמה הן. נולדה לי בת ב"ה שבוע שעבר וגם שם אם שואלים אותי איזה מספר אני אומר שאני כבר לא סופר ב"ה".

לשאלה האם אחרי יותר מ-20 שנות יצירה לא מגיע רגע בו הוא חש שאולי כתב והלחין כבר הכל הוא משיב, "אין כזה דבר. למרות שהרבה פעמים בסוף אלבום מתחשק לי לעשות הפסקה ולנוח, אבל אז השירים עצמם באים אליי. המשפטים וההשראות שאני מקבל מכל מיני דברים, החל מקרמבו ומכתב שקיבלתי, כל דבר יכול לתת לי השראה והקב"ה מעלה בי את השירה ואני מודה להשם על כך".

הוא מתייחס ל"רחמים ניסן" ואומר, "זה שיר שבא לי בהפתעה לגמרי. יש לי כמה כובעים כיוצר, לפעמים המנגינה באה על פסוק שמבקשים ממני להלחין ויש שירים שיש לי מנגינה כמו "עולה בשביל", שהתחיל כמנגינה ואז אני ונוות ביתי שתחיה, אפרת אודל שהיא מאד מוכשרת עוזרת לי למצוא את המילים וההשראה של השיר. ויש דברים שאני כותב ביומן שלי, חוויות ובהמשך הם לפעמים הופכים לשיר. וזה מה שקרה פה".

"היה איש כזה רחמים ניסן הוא לא היה מהכוכבים של השכונה בה אני גר, שכונת נחלאות, הוא היה יהודי פשוט שבא לבית כנסת לפני כולם ובלי ילדים ואי אפשר לכתוב עליו ספר.. אבל כל כך נגעה לי דווקא הסיטואציה הזו. שמעתי שהוא נפטר ראיתי שלט והגעתי להר המנוחות כדי להשתתף בהלוויה אך הגעתי מאוחר ופגשתי רק כמה בני דודים שהגיעו להלוויה ומיהרו ללכת", מספר רזאל.

"רציתי לספר להם כמה ניגונים למדתי ממנו, איזה אדם הוא היה, ולא היה לי למי לספר. שאלתי היכן יושבים שבעה וענו לי שאין מי שישב עליו שבעה ופשוט הגעתי הביתה וכתבתי והוצאתי את השיר שנכתב בדמע. אולי אכתוב לו שבעה - שהרי ישנם שבעה צלילים והשיר הזה הוא בעצם השבעה שלו", מספר רזאל על תהליך היצירה.

לדבריו הוא לא צפה שהשיר יהפוך למשמעותי כל כך עבור הרבה אנשים, "התפלאתי שזה נגע בכל כך הרבה אנשים, לא תיארתי את זה. אשתי אמרה לי אתה חייב להוציא את השיר הזה ואמרתי לה אין בזה פזמון. אבל היא התעקשה והשיר אכן נגע בהמון אנשים".

לשאלה מדוע בחר לכתוב לאחרונה שירים עם סיפור הוא עונה, "אולי קיבלתי את זה קצת מר' שלמה שהיה אמן הסיפורים וידע לשלב סיפור בשיר".

רזאל חושף השראה נוספת, "לא גדלתי על מוזיקה חסידית ואחרי שחזרתי בתשובה עשיתי השלמת פערים, הלכתי לגל פז ואמרו לי שאני חייב להכיר את 'אוצרות יהודים' של ר' יו"ט ארליך בביצועו של אברהם פריד. זה יצירות מדהימות. זה לא כמו שירים של היום. זה שיר שאתה יכול לגדל את הילדים שלך עליו ואני מאד מעריך את הדברים האלה".

באלבומו החדש הוא החל לעבוד עם המפיק והמעבד אייל מזיג שהחל לאחרונה לעבוד עם כמה מאמני המוזיקה היהודית דוגמת חנן בן ארי ויוני Z, "אייל מזיג הוא אחד המפיקים הטובים היום ובעקבות הסאונד המיוחד שלו פניתי אליו ונהיה לנו קשר מיוחד. בימים אלו אנו מסיימים לעבוד על האלבום ואני חושב שמבחינת ההפקה זו ליגה אחרת לגמרי ממה שעשיתי עד היום. זו השקעה מיוחדת".

האלבום החדש נמכר כבר כעת במכירה מוקדמת בקמפיין גיוס המונים, "אני יכול לומר מכל הלב שזה מאד כיף. זה לא תרומה אלא קנייה של הדיסק הביתה קראתי לקמפיין "הנשמה רוצה יותר", שזה משפט של אחד מהשירים וזה מתאים לאלבום הזה, שהוא אמנם לא אלבום בית מדרשי דוגמת 'קבעתי', אבל תמיד אני כותב על הקדושה של החיים עצמם כמו רחמים ניסן והבלדה לחוזר שמדבר על חוזרים בתשובה ועל הנקודה של הקב"ה בעולם".

רזאל מצהיר כי האלבום כבר בפתחנו, "אמנם יש לי תיאוריה שבכל פעם שאתה מדבר על מתי האלבום יוצא זה דוחה את היציאה שלו ביום אחד... אנחנו מקווים להוציא אותו כבר לפני פסח".

השירים המלאים בפינת המסננת:

אברומי ויינברג - עבד נרצה

אורי דוידי - נו נו

זלמן שטוב - טאפ צ'אי

יוחאי בן אב"י מארח את אהרן רזאל - שושנת יעקב

מוישי רוזנברג ופרחי שיר ושבח - פרק שירה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר