בגלל אשתו

אברך ביקש מהרב זילברשטיין היתר: לאכול חלבי אחרי בשר

האברך אכל בחשאי במסעדה בשרית, וביקש היתר לאכול את הארוחה החלבית שאשתו הכינה, מפני "דרכי שלום". אך הגאון רבי יצחק זילברשטיין הציע פתרון אחר ל'שלום בית' (יהדות, אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בלינצ'ס. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אברך כולל, התקשר אל הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר המועצת ורבה של רמת אלחנן, ובפיו דילמה, כאשר ברצונו לקבל היתר לאכול חלבי למרות שאכל סעודה בשרית - כדי לשמור על 'שלום הבית'.

את דבר המעשה סיפר הגר"י זילברשטיין בשיעורו בבית הכנסת 'דברי שיר'. האברך סיפר לרב: "אשתי שתהיה בריאה היא איטית, כל דבר שהיא עושה לוקח פי חמש זמן מאשר כל אישה אחרת, כשאני חוזר מהלימוד, עלי להמתין הרבה זמן עד שאני זוכה לארוחת צהריים, ולפעמים אני רעב כל כך. היום קרה שהייתי רעב, ובדרך נכנסתי למסעדה בשרית, ראיתי שאני לא מסוגל להמתין".

האברך הוסיף וסיפר לרב זילברשטיין כי "דוקא היום, אשתי אומרת לי 'בעלי היקר, הכנתי לך הפתעה' ועל השולחן המתינה לו צלחת עם בלינצ'ס ממולא בגבינה שהוא אוהב", הוא מציין כי אם יאמר לה שאכל במסעדה - היא תכריז על ברוגז של חודש, ומבקש היתר מפני דרכי שלום לאכול בלינצ'ס חלבי, למרות הארוחה בשרית שאכל.

"לא התרתי לו", סיפר הרב, "למה? כי מפני דרכי שלום שיאמר לה שאכל ב'פדיון הבן' בשרי אפילו שלא היה פדיון הבן, אבל להתיר לאכול חלבי אחרי בשרי? זה לא. הותר רק לשקר בשביל דרכי שלום אבל איסורים אחרים לא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר