ה'מועצת' התכנסה

האדמו"רים לנתניהו: אלו הדרישות שנציב - לאחר הבחירות

בשעה זו נפתחה בירושלים התכנסות של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לקראת הבחירות המתקרבות. האדמו"רים יציינו את דרישות יהדות התורה מנתניהו ויתמכו בסגן השר ליצמן (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' באדר ב' תשע"ט | 13.03.19
האדמו"רים, ביציאתם מהכינוס. הערב (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשעה זו נפתח כינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בירושלים בבית ועד הפועל של אגודת ישראל. במהלך הכינוס שמתקיים פחות מחודש לבחירות, יעוררו האדמו"רים על הצורך בהצבעה אך ורק למפלגות החרדיות.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בין הדרישות שיעלו על שולחנם של האדמו"רים, התחייבות ברורה מצד ראש הממשלה נתניהו ליהדות התורה בנושאים הקריטיים והמהותיים ליהדות החרדית. בראש הדרישות: הסדרת חוק הגיוס, פיתרון למצוקת הדיור במגזר החרדי, תקציבי עולם התורה והתחייבות ברורה בנושאי סטטוס קוו.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי האדמו"רים יוזמים כינוס רק עבור המגזר החסידי על מנת למקסם את הכוח החסידי בקלפי. כינוס שייערך בסמוך לבחירות.

האדמו"רים, בהגיעם לכינוס

בתחילה, דובר כי הכינוס יידחה במספר ימים, עקב שהותם של חלק מהאדמו"רים בחו"ל, אך בסופו של דבר הוחלט, כי הכינוס יתקיים היום.

האדמו"ר מסאדיגורה לא ישתתף בכינוס עקב שהותו בחו"ל וצפוי לאשר את ההחלטות בשיחת טלפון עם מזכיר המועצת הרב יעקב ולצר.

ל'כיכר השבת' נודע, כי על הפרק עומדת היוזמה לכנס אחדות גדול של 'יהדות התורה', במעמד מרנן ורבנן חברי המועצת של 'דגל התורה' לצד חברי המועצת של 'אגודת ישראל', כאשר אם הכינוס ייצא אל הפועל הרי שהמפלגה צפויה לשכור לשם כך אצטדיון ובו עשרות אלפי מקומות והוא לא ייערך ברחובה של עיר.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי לפי המסתמן כעת חברי מועצת גדול התורה צפויים לחזק את ידיו של חבר הכנסת וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שנחקר פעמיים בחודש האחרון על עניינים הנוגעים לעזרה לציבור ולהעניק לו גיבוי ותמיכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר