'תוכנית 922'

ניתן יהיה להסדיר בנייה ערבית לא-חוקית?

בחוג בית עם תושבי היישוב הערבי פוריידיס, הצהירה שרת השיכון החדשה יפעת שאשא-ביטון: "משרד השיכון מוכן לעשות לכם הסדרה לכל מה שנבנה, אפילו לא חוקי" (פוליטי)

יפעת שאשא-ביטון (צילום: פלאש 90)

שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא-ביטון (כולנו) הסבירה לקהל ערבי כי ניתן יהיה להסדיר בנייה ערבית לא-חוקית, כחלק מ'תוכנית 922' הממשלתית.

את הדברים השמיעה שאשא-ביטון בחוג בית עם תושבי היישוב הערבי פוריידיס, שנערך בזכרון יעקב הסמוכה.

במענה למשתתפי חוג הבית, ששאלו אודות התוכנית הממשלתית 'תמ"א 38', שאינה מיושמת במגזר הערבי כפי שהיא נפוצה בערים יהודיות - השיבה השרה כי ניתן לתכנן מחדש את התשתיות וזאת אף במחיר של הכשרת מבנים לא חוקיים.

לדבריה, "יש סיפור של בניה לא מתוכננת ולא מוסדרת במגזר הערבי. 'תוכנית 922' למגזר הערבי, לא יודעת אם שמעתם עליה, באה ואומרת: אנחנו מוכנים לתכנן לכם מחדש, ולעשות לכם הסדרה לכל מה שנבנה, אפילו שנבנה לא חוקי.

"תסלחו לי - אבל אי אפשר להרוס כפרים שלמים. אנחנו מוכנים לבוא, לעשות את התכנון, לתת הסדרה, לעשות כל מה שצריך. המועצה תייצר את כל התשתיות, ומשם נוכל ללכת לכל התמ"אות, כמו שאנו עושים במגזרים אחרים", אמרה שאשא-ביטון.

יצויין כי למרות שמדובר בגישה שנראית נוגדת את המדיניות הימנית של מאבק בבנייה הלא-חוקית ביישובים ערביים, מדובר בסך הכל בהחלטה של הממשלה מלפני שנתיים שכונתה 'תוכנית 922' - ולא החלטה של 'כולנו'.

ב'תוכנית 922' נכתב כי אגף התכנון של משרד הבינוי והשיכון "מקדם הסדרה, כלומר תכנון סטטוטורי למבנים קיימים. המשרד בא במגעים עם משרד המשפטים לשם קידום הנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר