אחרי הפסילה

בג"ץ: הוועדה תדון שוב במימון הגנת נתניהו

וועדת ההיתרים פסלה פעמיים את בקשת ראש הממשלה לקבלת מימון מאנשי עסקים להוצאות משפטו, אך בג"ץ קיבל את העתירה והטיל על הוועדה לקיים דיון נוסף בנושא (משפט)

(צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

שופטי בג"ץ הורו היום (שני) לחברי וועדת ההיתרים לדון שוב בבקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתיר לו קבלת מימון להגנה המשפטית שלו מאנשי עסקים.

וועדת ההיתרים שליד משרד מבקר המדינה דחתה כבר פעמיים את בקשת נתניהו. פרקליטיו הגישו עתירה לבג"ץ, וכעת יהיה עליהם לדון בכך בפעם השלישית.

במסגרת הסכם הפשרה עליו הוחלט היום בדיון המשפטי, ראש הממשלה יתייצב בפני חברי הוועדה וישיב על השאלות עליהן לא ענה בדיונים הקודמים.

הוועדה דחתה את בקשותיו הקודמות של נתניהו בנימוק כי לא ראוי שהוצאות המשפט העוסקות בקבלת הטבות של בעלי הון, ימומנו על ידי בעלי הון, שבכך יעניקו טובות הנאה לראש הממשלה.

חברי הוועדה קבעו כי מימון זה "עלול לפגוע באמון הציבור בטוהר המידות של נציגי השלטון".

בליכוד טענו בתגובה, "זאת החלטה שערורייתית וחד צדדית שמכוונת אך ורק נגד ראש הממשלה נתניהו. במטרה להקים ממשלת שמאל של לפיד-גנץ לא בוחלים בשום אמצעי, כולל לשלול מראש הממשלה נתניהו את זכותו לממן את הגנתו המשפטית, זכות בסיסית שניתנת לכל חבר כנסת אך כעת נשללת מחבר כנסת אחד שקוראים לו בנימין נתניהו".

במוצ"ש דווח בכאן 11 כי יו"ר ועדת ההיתרים שליד משרד מבקר המדינה, השופט בדימוס עוני חבש, התפטר מתפקידו בגלל לחצים פוליטיים.

על פי הדיווח, במכתב ההתפטרות ציין כי הסיבה לכך היא הלחצים הפוליטיים, אך נכון לעכשיו, לא נמסר מי הפעיל את הלחץ, ולמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר