פרשת הצוללות

גנץ מאשים: "נתניהו פגע בביטחון ישראל"

גנץ תוקף הערב את ראש הממשלה על רקע פרשת הצוללות: "פרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות המדינה" • יעלון סיפר על הבירור שערך על מכירת הצוללות למצרים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
כחול לבן, הערב (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

התחדשות השיח סביב פרשת הצוללות: רביעיית הנהגת 'כחול לבן', בני גנץ, יאיר לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי, כינסו הערב (שני) מסיבת עיתונאים ותקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גנץ כינה את פרשת הצוללות "פרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות מדינת ישראל". לדבריו, "השבוע נחשף שראש הממשלה אישר מאחורי גבה של מערכת הביטחון מכירת צוללות מתקדמות למצרים. זאת בלי שאף אחד מהגורמים המוסמכים במערכת הביטחון ידע על כך".

"נתניהו הכחיש זאת, הוא שיקר. זו פגיעה באמון הציבור וגם פגיעה בביטחון", האשים הרמטכ"ל לשעבר. ""הקדשתי את כל חיי למדינת ישראל, ותמיד האמנתי שעושים מעלינו את המלאכה בניקיון כפיים. מגיע לכל חייל ולכל הורה תשובות. אנחנו לא ננוח ולא נרפה עד שהאמת הזאת תצא לאור".

(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

משה (בוגי) יעלון, שהיה באותה התקופה שר הביטחון, פנה ישירות אל נתניהו: "שאלתי אותך אם נתת אישור לממשלת גרמניה למכור צוללות באיכות כמו שלנו למצרים, והכחשת. לכן ביקשתי מנשיא המדינה רובי ריבלין, טרם נסיעתו לגרמניה, לבדוק את הנושא עם הקנצלרית אנגלה מרקל".

לטענתו, הנשיא ריבלין חזר עם תשובה כי נתניהו הוא זה שאישר את מכירת הצוללות למצרים. "מה גרם לך להתערב וללחוץ על ביטול המכרז הבין לאומי לרכש ספינות המגן ולנסות להפנות את העסקה מלכתחילה לטיסנקרופ?", תמה יעלון שרמז לשחיתות.

יאיר לפיד אמר במסיבת העיתונאים, "כמי שהעיד בפרשת הצוללות, כמי שניהל חלק מהמשא ומתן עם הממשלה הגרמנית, אני מצטרף לקביעה הנחרצת שזו פרשיית השחיתות הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה. ונתניהו עומד במרכזה".

לדבריו, "נתניהו חייב חמש תשובות. למה קיבלת 16 מיליון ש"ח מחברה שסחרה עם טינסקרופ שאתה מנהל מו"מ עם החברה. איך מכל עשרות החברות, החזקת מניות דווקא בחברה הזאת? למה שיקרת ואמרת שלא אישרת את עסקת הצוללות עם מצרים, שכן אישרת? למה הסתרת את זה מכל הגורמים המקצועיים? איך יכול להיות שלא ידעת ששני האנשים הקרובים אליך, המשפחה שלך, מקבלת עמלות במיליוני יורו, שאתה אישרת באופן אישי?".

(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

גבי אשכנזי, שהיה הרמטכ"ל באותם הימים, סיפר קיבל הנחיה לרכוש צוללת שישית, "לא היה ברור לי אז ולמה הגיעה ההנחיה. לא ידענו אז שראש הממשלה מעורב ומחזיק מניות בחברה שעושה עסקאות עם המספנה הגרמנית".

"ראש הממשלה נתניהו, אישרת לגרמנים למכור למצרים צוללות מתקדמות, מאחורי גבה של מערכת הביטחון", האשים אשכנזי. "אני קורא לך לפגוש אותנו, מערכת הביטחון בעשור האחרון, ולענות על השאלות".

בתשובה לשאלה על ציטוט שלא מהעבר כי הוא משוכנע שלא נפלה שחיתות בהחלטות הדרג המדיני ענה אשכנזי כי התאכזב לגלות עובדות חדשות שלא ידע אז.

מהליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו לא קיבל שקל אחד מעסקת הצוללות. רק לפני שנה גנץ עצמו אמר שהוא משוכנע שלא הייתה שום שחיתות ברכש הצוללות. עכשיו לפיד וגנץ בפאניקה מהמחדל של גנץ, אז הם מקדמים עלילת דם שנועדה להסיט את תשומת הלב מהמבוכה הגדולה בכך שגנץ לא הצליח לשמור אפילו על הטלפון שלו. הציבור לא קונה את הקשקוש שלהם. אם צריך לחקור משהו זה את השיחות הסודיות של לפיד עם נוני מוזס, את התנהלותו של אשכנזי בפרשת הרפז ואת המיליונים שגנץ קיבל מהמשטרה ללא מכרז".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר