הישג מדיני

טראמפ: נכיר בריבונות ישראל על הגולן • נתניהו: נס פורים

נשיא ארה"ב הודיע כי "הגיע הזמן שארצות הברית תכיר באופן מלא בריבונות הישראלית על הגולן". נתניהו לטראמפ: "עשית היסטוריה בפעם השלישית" • הכרה רשמית - בשבוע הבא (פוליטי מדיני)

נתניהו בשיחה עם טראמפ (צילום: לע"מ)

היסטוריה: נשיא ארצות דונלד טראמפ, הודיע הערב (חמישי) כי ארה"ב תכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן. ראש הממשלה בתגובה: "יש לנו כאן נס פורים".

כדרכו, הודיע על כך טראמפ בציוץ ברשת הטוויטר: "אחרי 52 שנים, הגיע הזמן שארצות הברית תכיר באופן מלא בריבונות הישראלית על הגולן, שיש לו חשיבות אסטרטגית וביטחונית עבור ישראל ועבור יציבות האזור כולו".

נתניהו הגיב בציוץ משלו: "בתקופה שבה איראן מבקשת להשתמש בשטח סוריה כפלטפורמה להשמדת ישראל, נשיא ארה"ב טראמפ מכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן. תודה לנשיא טראמפ!".

בהמשך שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והודה לו על ההכרה בריבונות הישראלית על רמת הגולן. "עשית היסטוריה בפעם השלישית", אמר נתניהו לטראמפ.

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, נמצא בימים אלו בארץ, והערב, מסר נתניהו הצהרה משותפת עימו והתייחס למהלך ההיסטורי ואמר "יש לנו כאן נס פורים".

נתניהו הסביר כי טראמפ מכיר בגולן "בשעה שאיראן מנסה להשתמש בגולן כפלטפורמה להשמיד את ישראל. אנחנו מציינים את נס פורים, שלפני 2,500 שנה העם היהודי ניצח את אלה שניסו להשמידו, פרסים אחרים, והיום כמו שהם נכשלו אז, גם הפעם הם יכשלו, בין השאר תודות לתמיכה הכבירה של ארה"ב ושל נשיא שלא היה חבר גדול ממנו בתולדותינו".

לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית, ההכרה הרשמית תהיה בשבוע הבא, בזמן ביקור ראה"מ נתניהו בוושינגטון. טראמפ צפוי לחתום על צו נשיאותי המאשר זאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר