אוהבים לשתות סודה? צר לנו, אך ההרגל שלכם משמין

המקרר נראה לכם ריק בלי כמה בקבוקי סודה בתוכו ואתם חשים כי יש בכוחה לספק מרגוע לנפשכם, לאחר יום עבודה ארוך? אנו מבינים אתכם, אבל היא עלולה לגרום לכם לאכול יותר ולעלות במשקל (MEN)

כתבי כיכר השבת | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פרט טריוויה מעניין: למשקה הסודה האהוב והמוכר היו מספר כינויים במהלך השנים. בשנות החמישים צץ לו שם חדש שהשתרש בשפה האנגלית ומקובל גם בימינו אנו: "seltzer water". מקורו מגיע מהכפר הגרמני Nieder-Selters, שבו נמצאים מעיינות הסלצר המפיקים מים תוססים באופן טבעי.

גם המקרר שלכם פשוט לא מרגיש שלם בלי בקבוק זכוכית (או 12) של מי סודה עם תוספת של לימון חמצמץ ואתם חשים כי יש בכוחה לספק מרגוע לנפשכם העייפה, לאחר יום עבודה מתיש ורווי לחצים במשרד? אנו מבינים לליבכם. באמת.

אבל על פי מחקר שפורסם בכתב העת המדעי "מחקר ההשמנה וטיפול רפואי", מי הסודה שאתם לוגמים בשקיקה יכולים לגרום לכם למעשה לאכול יותר מהרגיל, לאורך כל היום.

הנה הסיבה: מתברר שפחמן דו חמצני - המולקולה האחראית על הבועות התוססות והמרעננות - למעשה מעוררות את שחרורם של הורמוני הרעב בגוף. כתוצאה מכך, ככל שגדלה כמות המים המוגזים שאתם מכניסים לגופכם, כך גדל הסיכוי שתפריזו באכילתכם וכפועל יוצא מכך, תעלו במשקל.

יש רק עניין אחד קטנטן שצריך להבהיר: עד כה, מחברי המחקר בדקו את התיאוריה הזו רק על חולדות וגברים, מה שאומר שיש צורך במחקרים רבים יותר. אבל בינתיים, מוטב שלא תמעיטו בערכן של הדגימות ותלכו על בטוח, גם כי חשיפת יתר לסודה, למשל, על ידי שתייה מרובה ומתמשכת, עלולה לגרות את אמייל השן.

בקיצור, מוטב לכם לשמור מרחק ממי הסודה ולהחליף אותה במים צלולים מן הטבע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר