'תפוח אדמה לוהט'

איום מברסלב: 'אם לא תסייעו לנו מול אוקראינה, לא נצביע'

המשבר הדיפלומטי בין ישראל לאוקראינה במדיניות הגבולות, גבה מחירים כבדים מנוסעים רבים, בעיקר מחסידי ברסלב שטסו לאומן • כעת, בחסידות מאיימים כי לא יצביעו למפלגות החרדיות (ארץ)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
נוסעים חסידיים באוקראינה (צילום: א.ש.)

חסידי ברסלב רבים מאיימים שלא להצביע בבחירות הקרובות לכנסת, אלא אם המפלגות החרדיות יוכיחו אכפתיות ויפתרו את המשבר בגבול אוקראינה.

כזכור, וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', מדי יום ביומו סובלים נוסעי קווי התעופה ישראל-אוקראינה בהגיעם לנמל התעופה האוקראיני, זאת בשל משבר דיפלומטי בין שתי המדינות הנוגע למדיניות בגבולותיהן.

מדובר בעיקר בחסידי ברסלב העושים דרכם לציון רבם באומן, אך גם ברבים אחרים שנוסעים לצורך עסקים או נופש או לקברי צדיקים אחרים. כך עוכבו אלפי נוסעים בחודשים האחרונים וחלקם אף גורשו חזרה לישראל.

לפי גורמים המעורים בעניין, האוקראינים נוקטים במדיניות זו כנקמה על גירוש פועלים אוקראינים בגבול ישראל. על כל פנים, מדובר בנושא סבוך, שגם שגריר ישראל באוקראינה הרב יואל ליאון טרם הצליח לפתור.

השגריר החרדי הרב יואל ליאון (צילום: הארמון הנשיאותי בקייב)

אך הנוסעים הרבים, כאמור ברובם חרדים, משלמים מחירים כבדים ואף מעוכבים באכזריות בנמלי התעופה האוקראיניים. רבים שלחו פניות לחברי הכנסת החרדים, אך לטענתם - אלו החליטו להתעלם.

כעת, בתקופת הבחירות הסוערת שבה המפלגות החרדיות חפצות בכל קול חרדי, החליטו גורמים בחסידות להוביל איום כלפי הסיעות: טפלו בבעיה - או שלא נבחר בבחירות אלו ותאבדו את קולנו.

ל'כיכר השבת' נודע כי העסקנים הברסלבאים המובילים את המאבק דנים בימים אלו בעניין מול שר הפנים אריה דרעי ומקורבו יוסף חיים כלף. אחד העסקנים אמר בשיחה עם 'כיכר השבת': "מי שיתן הבטחות בנושא, ירוויח מנדט נוסף של חסידי ברסלב".

גם הודעות שהופצו בקבוצות וואטסאפ קראו לציבור להשתתף במאבק. באחת מאותן הודעות נכתב, ברמיזה לקמפיין של יהדות התורה הנושא את הכותרת 'ברגע האמת':

"ציטוט: 'אני נמצא עם עוד 50 ישראלים בקייב מעל שעה בשדה. לקחו לכולם דרכונים ולא נותנים להיכנס'. ציטוט: '50 איש מעוכבים בקייב, כולל מבוגרים מהברסלבע'רס הנוסעים כבר 30 שנה לאומן'.

עוד יום בנמל התעופה בקייב: עשרות חרדים מעוכבים (צילום: באדיבות המצלם)

"יש נציג אחד חרדי שמוכן להתערב? או רק אוהבים סיסמאות של ברגע האמת? כי קטע, עכשיו זה רגע האמת, עכשיו יש עשרות מעוכבים בקייב - אחרי שכבר מעל חודשיים זה קורה יום ביומו.

"פרוש? ליצמן? טסלר? אולי גפני? מקלב? אולי דרעי? מלכיאלי? - שום דבר! דממה מוחלטת. אלפי נוסעים עוכבו בחודשים האחרונים, סבלו בלי אוכל ושתיה, חיפושים גופניים ופולשניים כאחרוני העבריינים, שעות רבות ישיבה על הרצפה בשדה התעופה, לקיחת דרכונים וחקירות צולבות!

"העיקר? ברגע האמת... נציגים יקירים: מבחינתי ומבחינת כל חסידי ברסלב, נציגים - אתם לא! מעולם לא עניין אתכם חסידי ברסלב, מעולם לא טרחתם לבדוק האם לעשות משהו. הרי למה לגעת בתפוח אדמה לוהט?

"אז ברגע האמת לבחור בכם? אז זהו, שברגע האמת! שזה עכשיו! לא נבחר לכם. בושו והיכלמו!", נכתב בהודעה אחת מני רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר