פרסום ראשון

"סבל בחייו"; זקני סאטמר ביקשו מחילה בקברו של הרב כץ

כארבעים מחשובי קהילת סאטמר בבני ברק הגיעו באישון ליל לבקש את מחילת רבם הגאון רבי אליהו כץ זצ"ל, שסבל בחייו מרורים; "יש שחלו אצלנו בסרטן, אולי זה עונש על כך", הסבירו (חסידים, בארץ)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט • סרטון: באדיבות המצלם)

מחזה לא שגרתי נצפה אמש (שלישי) בשעת לילה מאוחרת בבית העלמין שבפאתי בני ברק: עשרות מחשובי קהילת סאטמר בבני ברק הגיעו לבקש מחילה מרבם המנוח - כך אנו חושפים לראשונה ב'כיכר השבת'.

הגאון רבי אליהו כץ ז"ל כיהן במשך עשרות שנים כרבה של קהילת סאטמר בבני ברק, עד ליום הכיפורים האחרון, בו נפטר.

בשנים שלפני פטירת הרב, נוצרה מתיחות רבה בינו לבין הנהלת המוסדות ועסקנים שונים בקהילה, שרצו שהרב יגבה את מאבקם באנשי הפלג השני של סאטמר. הם לא ראו בעין יפה את העובדה שהרב בחר להימנע מלקחת צד בסכסוך שהסעיר את חסידי סאטמר מסביב לעולם. חלק מאותם עסקנים בחרו למרר את חייו בשל כך, והנפטר עבר ימים קשים מאד.

חסיד סאטמר מבני ברק טוען בשיחה עם 'כיכר השבת', כי קומץ קטן של עסקנים המזוהים עם הנהלת המוסדות רדפו את הרב כץ, השמיצו אותו והדירו אותו מכל תפקיד בקהילה.

ל'כיכר השבת' נודע כי הרב, ששכב בשעתו על ערש דווי, שיתף את בני משפחתו כי הרדיפות שהוא עובר עושות שמות בגופו, מה שמוביל למצבו הרפואי הקשה.

אך אמש (שלישי) התרחש כאמור מחזה מעניין בבית העלמין בו הוא קבור, הממוקם ברחוב חזון איש בבני ברק. ארבעים חסידי סאטמר, ביניהם חשובי וזקני הקהילה, עלו לקברו של רבם המנוח על מנת לבקש את סליחתו כדת וכדין בשמם של כל בני וראשי הקהילה.

בשיחה עם 'כיכר' מספר החסיד עוד, כי "בתקופה האחרונה חלו מספר אנשי הקהילה במחלת הסרטן הנוראה, ויש תחושה כי זה אולי עונש על כך שלא כיבדו את הרב כראוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר