"המשפט הבינלאומי"

אירופה נגד ישראל וארה"ב: "לא נכיר בגולן"

שרת החוץ של האיחוד האירופי הודיעה כי כל 28 המדינות החברות באיחוד מתנגדות להכרה בריבונות הישראלית על הגולן, בהתאם להחלטת האו"ם והמשפט הבינלאומי (מדיני)

רמת הגולן (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

יומיים לאחר ההכרה האמריקאית בריבונות הישראלית ברמת הגולן, מבהירים היום (רביעי), באיחוד האירופי כי הם מתנגדים לכך ולא יצטרפו להכרה.

שרת החוץ של האיחוד, פדריקה מוגריני, מסרה כי כל 28 המדינות החבירות באיחוד האירופי מסכימות עם ההצהרה ולפיה רמת הגולן נחשבת לשטח כבוש על ידי ישראל.

"עמדת האיחוד האירופי בנוגע למעמדה של רמת הגולן לא השתנה. בהתאם למשפט הבינלאומי והחלטות מועצת הביטחון של האו"ם 242 ו-497, האיחוד האירופי לא מכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן הכבושה", נמסר בהודעה.

שלשום חתם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ על המסמך המכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן. בדבריו הזכיר הנשיא כי ישראל תפסה את השטח במהלך מלחמת ששת הימים, כדי להגן על עצמה.

טראמפ הוסיף, "כיום, מעשיהם של ארגוני טרור ואיראן ממשיכים להפוך את רמת הגולן לנקודת מוצא פוטנציאלית למתקפות נגד ישראל. כל הסכם עתידי צריך להבטיח את יכולתה של ישראל להגן על עצמה", הסביר.

ראש הממשלה נתניהו הודה לו באומרו: "לאורך השנים ישראל הייתה במערכת יחסים טובה עם ארה"ב, אבל לא היה לה חבר טוב יותר ממך. אתה מראה את זה בסנקציות שהטלת על איראן, הראית את זה שהכרת בירושלים כעיר הבירה של ישראל והעברת את השגרירות. אמרת ועשית. והראית גם היום, בהצהרה הרשמית שלך, בהכרות בריבונות של ישראל ברמת הגולן. זה יום היסטורי".

"ההצהרה שלך מגיעה בזמן שבו רמת הגולן חשובה מאוד לנו, כשאיראן מנסה לבסס את עצמה בסוריה. לאורך הגבול סוריה יורה טילים לעבר שטחנו. אנחנו לא נוותר אף פעם על השטח שלנו. יש לנו משפט, 'העם עם הגולן', אבל תודות לך אנחנו יודעים שיש שני עמים שעומדים עם הגולן: העם בישראל והעם באמריקה", אמר נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר