סוף המירוץ

יו"ר 'יחד' אלי ישי פורש: הודיע על תמיכה ביהדות התורה

דרמה פוליטית: אלי ישי הודיע על פרישה מהמירוץ, והגר"מ מאזוז יודיע על תמיכה במפלגת יהדות התורה. המהלך, שיחזיר את ההכרה בישי, זכה לתמיכת מועצת גדולי התורה החסידית (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Aharon Krohn/Flash90)

שבועיים לפני הבחירות לכנסת ה-21, יו"ר תנועת יחד אלי ישי הודיע כי החליט לפרוש מהמירוץ לכנסת וכי מפלגתו לא תתמודד. ישי יתמוך במפלגת יהדות התורה.

הערב, בשעה 20:00, ימסור אלי ישי הצהרה מיוחדת לצידו של הגר"מ מאזוז, שצפוי אף הוא לשאת דברים. נעשים כעת ניסיונות להביא גם את בכיר ביהדות התורה להצהרה.

אלי ישי הסביר את הרקע להודעת הפרישה: "כפי שהבטחנו, תנועת 'יחד' לא תסכן את הימין והצביון היהודי, בטח לא במערכת בחירות קריטית זו".

"לפני כעשרה ימים החלו מגעים לתמיכה ב'יהדות התורה' בתיווכו של סגן השר מאיר פרוש. לאחר ששקלנו את הנתונים ובחינת האפשרויות העומדות בפנינו, הבאנו בפני הגר"מ מאזוז את המצב לאשורו נכון לרגע זה, עם כל ההשלכות והאפשרויות. כפי שנהגתי במשך כל שנותי בפוליטיקה ביושר ובאמונה, כאשר ביקשתי מהרב כי טובתי האישית לא תהיה צד כלל וכלל בסל השיקולים".

"הרב בחן את הדברים, בדק וחקר את ההתחייבויות לשמירה על דרכה של תנועת 'יחד', וקיבל החלטה מתוך דאגה לעולם התורה, מתוך אחריות להצלחת גוש הימין, ולערכים המלווים את תנועת 'יחד', למשוך את רשימת 'יחד' מהתמודדות לכנסת הנוכחית, ולהביע תמיכה ברשימת 'יהדות התורה' שסימנה ג'".

אלי ישי סיפר כי "מתוך כל האפשרויות שהצגנו בפני הרב, קבע הרב כי אופציה זו היא הטובה ביותר בכדי לשמר את הדרך בה אנו מאמינים", ולכן הכריע על תמיכה ביהדות התורה.

לטענת בכיר בתנועת 'יחד', ההסכם היה אמור להיחתם כבר בתחילת השבוע, אך אריה דרעי הטיל וטו, וגרם לעיכוב בהחלטה.

מי שהודיע על כך לראשונה, הוא ח"כ משה גפני שהודיע בפתיחת המטה בעיר חיפה: "סגרנו הסכם עם אלי ישי על תמיכה ביהדות התורה".

גפני מספר על ההסכם (צילום: מניפי הדגל)

מנהיגה הרוחני של יחד, ראש ישיבת כסא רחמים הגר"מ מאזוז, צפוי להוציא בימים הקרובים מכתב תמיכה עם קריאה לכל תלמידיו לתמוך במפלגת יהדות התורה.

מי שפעלו, בין היתר, למהלך הם אנשי 'אגודת ישראל' יעקב ליצמן, מאיר פרוש וישראל אייכלר, מה שהוגדר כ'ציר ליצמן ישי', ציר שהחל בבחירות לרשויות המקומיות.

ל"כיכר השבת" נודע כי ההסכם עם ישי קיבל במהלך היום את אישורם של חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

עד כה לא ברור האם ישי קיבל הבטחה לתפקיד בתוך יהדות התורה אך ניתן להעריך כי במעונו של הגר"מ מאזוז הבינו כי הסיכוי לעבור את אחוז החסימה נמוך, ולאחר שהמגעים עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי כשלו, הוחלט על תמיכה במפלגה האשכנזית.

יצוין כי על פי מספר סקרים, ישי שווה בממוצע של כשלושים אלף קול, שכעת צפויים להצביע ליהדות התורה וטרם ברור כיצד המהלך החריג ישפיע על יחסי אריה דרעי ומשה גפני.

החיבור עם 'יהדות התורה' מעניק לישי לגיטימציה בתוך הציבור החרדי, כאשר הוא הופך לחלק מ'יהדות התורה' וזאת לאחר שדרעי טען כי ישי מרד במועצת החכמים.

כזכור, ערב הגשת הרשימות ניהל ישי משא ומתן עם איחוד מפלגות הימין, בניסיון לרוץ ברשימה אחת ובמסגרת הסכם שימונה לשר. אך דרעי הטיל וטו על המינוי וישי נאלץ להתמודד לבדו, עד לפרישה היום.

מתנועת ש"ס נמסר בתגובה: "ש"ס, בהנהגת מועצת חכמי התורה בנשיאות מרן חכם שלום כהן, וביוזמת יו"ר התנועה השר אריה דרעי, פעלה באופן נמרץ בכדי להגיע לאחדות מלאה של הציבור הספרדי סביב תנועתו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצ"ל. לשם כך אף מינתה את בנו של מרן, הגאון רבי דוד יוסף, לשליח מיוחד מול ראש ישיבת כיסא רחמים הגר"מ מאזוז בכדי לקדם זאת. לצערנו, כל מאמצנו לשלום נדחו והם בחרו בדרך אחרת".

מאיחוד מפלגות הימין, שם נכשלו במו"מ לאיחוד עם תנועת 'יחד' לפני הגשת הרשימות מסרו בתגובה: "אנו מברכים על הצעד האחראי של אלי ישי, שדואג למניעת איבוד קולות למחנה הימין".

"אנחנו קוראים למצביעי יחד לחזור הביתה! תצטרפו אלינו ויחד נשמור על עם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל", נמסר מהמפלגה.

השרה גילה גמליאל מסרה בתגובה: "מברכת את ידידי אלי ישי על החלטתו לפרוש מהמירוץ מתוך אחריות כלפי המחנה הלאומי. החלטה מנהיגותית אמיצה, ששמה את האידיאולוגי מעל האישי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר