תיעוד

שריד בית המקדש כאתר פוליטי? גנץ ביקר בכותל המערבי

מועמד השמאל-מרכז לראשות הממשלה בחר משום מה למסור הצהרה לתקשורת דווקא בכותל המערבי. כשהוא בתוך האתר המקודש, אמר גנץ: "מאחל לעם ישראל ימי שלום". צפו (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בני גנץ, המתמודד לראשות הממשלה, הגיע הערב (חמישי) אל רחבת הכותל המערבי, יחד עם כמה ממועמדי מפלגתו 'כחול לבן'.

כלי התקשורת זומנו מראש אל האתר המקודש, ומועמד השמאל-מרכז בבחירות לכנסת מסר הצהרה לכתבים, בתום תפילתו.

בתוך דבריו הוא אמר: "אנחנו שמחים מאוד להיות כאן בכותל הערב, לומר תפילה, תפילת מי שברך לחיילי צה"ל ותפילה לשלום המדינה. 'הכותל שאליו הגענו היום, לא מחפש את הפילוג שיש בעם ישראל, הוא מחפש את החיבור בעם".

"כל היהודים, בכל העולם, כל האנשים בכל הארץ. בין שיהיו ימין, בין שיהיו שמאל, בין שיהיו גברים או נשים, יאמינו בצורה זו או אחרת, כולם מייחלים למסורת היהודית, למורשת היהודית ולמקום המאוד קדוש הזה'', הוסיף גנץ, שכזכור לפני ימים ספורים אמר בועידת אייפא"ק בארצות הברית, "כי הכותל מספיק גדול בשביל לחלקו לכולם"...

''כששחררו את הכותל, הייתי בסך הכל בן 8", אמר עוד הערב הרמטכ"ל לשעבר, והוסיף: "הצנחנים שלחמו באו לפה, לא מצד ימין או שמאל, אלא בשם ובשביל עם ישראל".

לדבריו, ''ככה אנחנו צריכים להסתכל על זה תמיד. גם בימים קשים של סערות פוליטיות, יש מקומות שהם הרבה יותר משמעותיים מכל הוויכוח שלנו. אנחנו מאחלים לעצמנו ולעם ישראל, שנוכל לעבור בשלום גם את התקופה הקרובה, מחוברים אחד לשני, אחד עם השני ואחד בשביל השני".

בפתק שטמן הפוליטיקאי-לעתיד בין אבני הכותל, הוא כתב: "שיבוא שלום עלינו ונדאג לשלום בתוכנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר