פרסום ראשון

עורך דינו של העריק מאיר בלוי - התפטר מייצוגו

העריק מאיר בלוי נשאר ללא ייצוג - לאחר שסירב לשתף פעולה עם עורך דינו. עו"ד מנחם שטאובר לבית הדין הצבאי: "אין כל תועלת ואין אפשרות מעשית לייצגו" (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
מאיר בלוי, ביציאתו מהכלא (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: האברך העריק מאיר בלוי, תושב מודיעין עילית, שוהה במעצר פתוח מזה למעלה מחודש ימים. כפי שדווח ב'כיכר השבת', בלוי הפגין בכניסה לעיר מגוריו נגד גיוס בנות בהפגנה פרטית עם קבוצת קיצונים, לאחר התערבות עו"ד מנחם שטאובר וטענות שונות שהעלה הוא שוחרר למעצר פתוח בכלא צבאי, ובימים אלו הוא שוהה בבקו"ם ללא יכולת לצאת מן המתחם.

'הועדה להצלת עולם התורה' של 'הפלג הירושלמי' החליטה לפני כחודש על הפגנות שנערכו בירושלים למען שחרורו, אולם כפי שעולה לכאורה מן המסמכים שהגיעו לידי 'כיכר השבת', מאחורי הקלעים התנהלותו של העריק, קיצונית אף יותר מהמקובל ב'פלג הירושלמי'.

גורמים המעורים בנושא אומרים כי העריק יכול היה להשתחרר באמצעות הופעתו בוועדת התאמה לשירות, שם היה יכול להודיע כי אינו מעוניין לשתף פעולה עם שירות בצה"ל, אלא שמתברר כי העריק בוחר לא לשתף פעולה אפילו עם עורך דינו וטוען כי הגר"ש אוירבך זצ"ל אסר להופיע בפני ועדה זו.

מלבד זאת, בלוי סירב גם להצעה כי שמו יעלה לוועדת התאמה לשירות ללא נוכחותו באמצעות עורך דינו.

מסמך שהגיע לידינו מגלה כי לעריק מאיר בלוי אין כרגע סנגור, ועו"ד מנחם שטאובר התפטר מייצוגו בבית הדין הצבאי. שטאובר כתב כי "בין הנאשם לסנגור קיימים פערים של ממש בכל הנוגע לאופן ניהול התיק והייצוג בו. זאת, בעצימות גבוהה, עד כדי העדר שיתוף פעולה מינימאלי בין הנאשם לסנגור, באופן המונע מן הסנגור את האפשרות לייצג בהליך. בהיעדר שיתוף פעולה מצד הנאשם עם הסנגור אין כל תועלת ואין אפשרות מעשית לייצגו".

ל'כיכר השבת' נודע מפי גורמים בפלג כי "ראש הישיבה הגר"ש אוירבך זצ"ל לא אסר מעולם להופיע בפני ועדה מטעם הצבא, לצורך שחרור מהכלא הצבאי, ההוראה היא להופיע ולהודיע בתוקף כי אסור להתגייס לצה"ל".

עורך דין מנחם שטאובר סירב להגיב לכתבה.

גורמים המקורבים לרב מאיר בלוי מסרו בתגובה כי "כידוע לכל מי שמצוי בהליכים המשפטיים הצבאיים, ההופעה בוועדת התאמה מהווה בקשה רשמית לפטור מצה"ל, כידוע ומפורסם מרן הגר"ש אוירבך זצוק"ל אסר בתוקף לפנות לצבא לבקשת דיחוי או פטור, והדברים נאמרו על ידו בפני רבבות עמך בית ישראל ברחובה של עיר בעצרת כנגד חוק הגיוס שהתקיימה בירושלים בתאריך י שבט תשע"ו, בה אמר מרן הגר"ש זצוק"ל כי בשעת הגזירה גם ההתייצבות לפטור היא ביהרג ועל יעבור, הרב מאיר בלוי כתלמיד נאמן של רבינו מרן הגר"ש אוירבך זצוק"ל נאמן להוראתו ולכן לא הסכים שעו"ד המייצג אותו יבקש עבורו פטור משירות צבאי באמצעות ועדת התאמה בכל צורה שהיא".

מהועדה להצלת עולם התורה נמסר: "המאבק המתמשך נגד גזירת הגיוס וכל דרכי הפעולה לחיזוקם של בני העליה שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס, כולל דרכי ייצוגם המשפטי בערכאות הצבאיות, נקבעו לפרטי פרטים ע"י רבן וליבן של ישראל מרן ה'דרכי שמואל' זי"ע כפי שהנחה את נאמניו שלוחי דרבנן הפועלים בראשות הועדה לאורם של יבדל"א מרנן גדולי התורה שליט"א ההולכים בדרכו.

"הועדה להצלת עולם התורה תמשיך לפעול בכל כוחה במאבק נגד גזירת הגיוס ותקדיש משאבים לייצוג משפטי איכותי, כמו גם לניהול צעדי מחאה המוניים, עבור כל בני העליה היקרים המוסרים נפש לשם שמים ולאורם של גדולי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר