היהודי ינצח?

אוקראינה: המועמד היהודי מוביל בבחירות

השחקן והקומיקאי היהודי אוקראיני, ולדימיר זלנסקי הוא המועמד המוביל בבחירות המתקיימות היום באוקראינה, אם לא ישיג תמיכה של 50% יאלץ ללכת לסיבוב שני (חדשות, בעולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
נשיא אוקראינה הנוכחי (צילום: shutterstock)

הבחירות לנשיאות אוקראינה עומדות לקראת הכרעה, ומתוך 39 מועמדים, מי שמוביל נכון לעכשיו הוא הבדרן היהודי, ולדימיר זלנסקי, שיש לו רוב ברור, אך אם לא יזכה בלפחות 50% מהקולות ייערך סיבוב שני.

מה שהתחיל כבדיחה נהפך למשהו רציני, לקראת סגירת הקלפיות בבחירות באוקראינה מסתמן, כי המנצח הגדול הוא היהודי זלנסקי שקיבל כ-32% מהקולות, לעומת הנשיא המכהן פטרו פורושנקו, שקיבל רק 17.8%.

לפי החוק האוקראיני, הנשיא יכול להיבחר רק בתמיכה של חצי מהעם, ולכן גם אם ינצח היום ברוב גדול, אך לא יקבל יותר מ-50%, הוא ייאלץ להתמודד שוב בסיבוב שני, שיתקיים בעוד כשלושה שבועות, ב-21 באפריל.

הבדרן והשחקן היהודי ולדימיר זלנסקי, הוא בן 41 בלבד, בן לפרופסור למחשבים ומהנדסת, זלנסקי, למד משפטים, אך כבר בצעירותו היה פעיל בעולם השעשועים כבדרן, שחקן ומפיק.

זלסקי הוא בעל עמדות לאומיות ותומך נלהב בהצטרפותה של אוקראינה לאיחוד האירופי, למרות זאת הוא זוכה לתמיכה של המיעוטים במדינה, וקהל בוחריו הפוטנציאלי הוא בעיקר צעירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר