מרן, עצרות ומסוק

הישורת האחרונה: 'דגל התורה' וש"ס בקרב על הפריפריה

בימים האחרונים שלפני הבחירות מתעצם הקרב בין 'דגל התורה' לש"ס על קולות תושבי הפריפריה. ב'דגל' יערכו כנסים עם מרן הגר"ח קנייבסקי ובש"ס נשיא המועצת יגיע במסוק • סיקור (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי ונשיא המועצת הגר"ש כהן (צילום: יעקב כהן ואהרון קרון - פלאש 90)

שבוע לבחירות תשע"ט לכנסת ה-21, ונראה כי המאבק האמיתי בין המפלגות החרדיות - 'דגל התורה' מחד וש"ס מאידך, הוא על קולות הפריפריה, העם הספרדי שבשדות, אותם קולות שבש"ס מנסים להחזיר הביתה לאחר שהמפלגה הספרדית הפכה ל'חרדית' בעוד ב'דגל התורה' דווקא בטוחים שאלו הקולות שלהם.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי חשש מהרגעים האלו לא מעט, לא סתם, הוא הציע לא אחת שתצא קריאה משותפת - אשכנזים ליהדות התורה וספרדים לש"ס, אך הצעתו לא התקבלה והקרב יצא לדרך.

"חבל שלא קיבלו את ההצעה שלי, אמרתי שכל גדולי הדור יצאו בהצהרה לתמוך במפלגות החרדיות. ספרדים יצביעו לש"ס, ואשכנזים יצביעו ל'יהדות התורה'", אומר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בכנסי בחירות, "רק כך היינו מצליחים להגדיל את הכוח של המפלגות החרדיות. לצערי, הם לא שמעו לי, חבל".

דרעי בטוח כי הקולות הללו של הפריפריה שייכים לש"ס, ומשכך, ניסיונה של 'דגל התורה' לקבל שם קולות עבור 'יהדות התורה', מעוררים את זעמו. הזעם החל כבר בהוראות שיצאו לתלמידי הישיבות הספרדים הלומדים בישיבות אשכנזיות להצביע ג' ונמשך כעת ומתעצם בקרב על ה'עמך', הספרדים המסורתיים שמתנדנדים בין המפלגות.

תמיכה מהפריפריה ב'דגל התורה' (צילום: דגל התורה)

ב'דגל התורה' מסתערים בכל כוחם כדי למצות את הקולות הללו, מאחר ולא מעט מאותם ספרדים מסורתיים שלחו את ילדיהם למוסדות הקירוב של 'דגל'.

רגעי השיא של הקרב יהיו השבוע ימים ספורים לפני הבחירות, כאשר מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ישתתף בעצרות בחירות בערי הפריפריה, באר שבע וטבריה, לצד עצרות ענק בבני ברק ובירושלים.

ביום רביעי יגיע מרן הגר"ח קנייבסקי לעיר טבריה, וישתתף בכנסת בחירות עבוד 'יהדות התורה' יחד עם המקובל הגר"ד קוק, שרק לאחרונה "השלים" עם ש"ס לאחר המחלוקת הקשה. ביום חמישי, יגיע שר התורה להיכל התרבות בבאר שבע לעצרת בחירות מרכזית.

"צריך להבין", אומר ח"כ בש"ס, "'דגל' נכנסת לטריטוריה הספרדית. מקימים כנסים שכל המטרה היא להעביר קולות מש"ס ליהדות התורה. למה? תעבדו על הקולות שלכם. לא חסר ליטאים וחסידים שרוצים להצביע לנתניהו או פייגלין, תפעלו שם, למה להזיק למפלגה חרדית השותפה שלכם במשך ארבע שנים, למה? צרות עין?".

הח"כ הספרדי מודה כי "הגעתו של הגר"ח קנייבסקי לטבריה ובאר שבע היא מהלך לא פשוט עבור ש"ס, אי אפשר לזלזל בכוח של ר' חיים בפריפריה, גפני יודע היטב מה הוא עושה ואיפה הוא מקיים עצרות, חבל שזו ההתנהלות ב'דגל'".

הקצין מהשייטת של 'דגל התורה'

מנגד, בש"ס מתכוונים להגיב בעצרות משלהם. נשיא מועצת חכמי התורה ראש הייבה הגאון חכם שלום כהן יגיע לעצרות בערי הפריפריה, בצפון ובדרום, יחד עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, במסוק מיוחד שנשכר לשם כך, זכר לימי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל והמסוק שליווה אותו מעצרת לעצרת כאשר דרך העצרות האלו ינסו לשמר את העם שבשדות במפלגה הספרדית.

"בעקבות צוואת מרן זצ"ל החליטו במפלגה לשחזר את ההצלחה של המסוק ובימים אלו דרעי וחכם שלום יצאו למסע לאורכה ולרוחבה של הארץ", נמסר מש"ס.

בנוסף, ב'דגל התורה' משקיעים גם מאמצים בקרב בעלי התשובה, נישה שהיתה שמורה לש"ס, אך בעקבות הקונצנזוס סביב מרן הגר"ח קנייבסקי, החלו ב'דגל' להשקיע גם שם, בעריכת סיורים וכנסים, במטרה לגייס גם משם קולות עבור המפלגה האשכנזית.

זאת ועוד, אם בעבר ש"ס הייתה היחידה שהשתמשה בעבר הצבאי של נציגיה, ב'דגל התורה' החלו להשתמש גם בנשק זה. בין היתר הפיצו סרטון של נציג 'דגל' בהרצליה, אלעד צדיקוב, תוך הדגשה על שירותו הצבאי והיותו קצין שייטת 13, כאשר הסרטון ותוכנו מנסים לשכנע את ציבור בעלי התשובה להצביע ג'.

כאמור, בשתי המפלגות מתכוננים היטב לקרב הגדול שיימשך עד ליום הבחירות. ידה של מי תהיה על העליונה? זאת נדע רק עם סגירת הקלפיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר