סערה בפתח תקווה

השמיע שירי שבת ונקנס על סך 3325 ש"ח

סערת צופרי השבת בפתח תקוה: תושב 'הדר גנים' נקנס בשל הפעלת שירי שבת על גג ביתו. "החפץ חיים מחזק אותי, אמשיך בכל הכוח" אומר הרב רובינשטיין לכיכר השבת (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

עשרות שנים אחרי ששככו מאבקי השבת בעיר פתח תקווה, בשבועות האחרונים יש מי שמנסה להחזיר את המלחמה לסדר היום, במתן קנסות למפעילי צופרי השבת בשכונת הדר גנים בעיר.

הרב אלימלך רובינשטיין, המתגורר ברחוב עזרא ונחמיה, מכריז על כניסת השבת באמצעות רמקולים, ובחצי השנה האחרונה, התחיל גם להשמיע שירים חסידיים בזמן כניסת השבת והחג.

אחד השכנים הגיש תלונה לעירייה, ופקחי העירייה הופיעו בביתו של רובינשטיין ביום שישי וביום ראשון והעניקו לו דו"ח בסך 475 שקל על עבירה על חוק מניעת רעש חוק שנחקק בתשנ"ג.

עיון קל בדו"ח שקיבל הרב אלימלך רובינשטיין מגלה כי אין סעיף המאפשר מתן קנס כזה על ידי העירייה ובשל כך נכתב על הדו"ח כי הוא ניתן בגין "ניטור או חביטה של דבר ברחוב ללא היתר" ורק בהערות הפקח נכתב "הנתבע גרם למפגע רעש והטרדת התושבים"

מלבד המתלונן, מתברר כי אלימלך רובינשטיין מקבל גיבוי מוחלט גם משכניו שאינם שומרי תורה ומצוות, הם תומכים בו ואומרים כי מדובר במוסיקה נעימה שאינה מפריעה לאיש. כמה מהשכנים שוחחו עם כלי תקשורת וציינו כי מדובר במוסיקה הנמשכת דקות ספורות ומכניסה את אווירת השבת.

המועד האחרון לתשלום הקנסות שקיבל הוא רק בעוד מספר חודשים, ורובינשטיין לא מתכוין לעת עתה לשלם את הקנס, רבים פנו אליו כי ברצונם לשלם עבורו את הקנס, אך בגלל טענתו כי אין במעשיו עבירה על החוק, הוא צפוי לעתור נגד הקנסות לבית המשפט.

הרב אלימלך רובינשטיין לא נרתע מהקנסות שקיבל ובשיחה עם 'כיכר השבת' הוא מספר "קבלתי עד כה 7 קנסות וזאת במשך חודשיים, בתחילה לא מצאו סעיף שבגינו ניתן לקנוס אותי, עד שמצאו סעיף. אני גר בבית פרטי בקומת קרקע - כדי שהרמקול פחות יפריע - הקמתי על הגג עמוד בגובה 6 מטר ועליו הרמקול, וזה הסעיף שעליו קונסים אותי שהצבתי את העמוד"

האם רבנים מחזקים אותך להמשיך בפעילות?

"החפץ חיים זצ"ל מחזק אותי וזה מספיק לי, אני חזק ואמשיך בכל הכוח בעזרת השם".

האם הקנסות החלו רק לאחר כניסת ראש העיר רמי גרינברג לתפקיד?

"לא נראה לי שיש קשר, האיש שמנהל את מוקד 106 הוא השכן שמתנגד לצופרים ומפעיל את הפקחים - אולי ראש עיר אחר היה מרגיע אותו"

חבר מועצת העיר פתח תקוה, ישראל פרידמן אומר ל'כיכר השבת': "נדהמתי לשמוע כי העירייה מתנכלת בשיטתיות להשמעת מוזיקה שקטה בכניסת השבת. תושבים רבים כולל מסורתיים מביעים דעתם שאין להם התנגדות ואדרבה הנעימה מנעימה להם את ההכנות לשבת. הם מציינים כי הרעש העולה מבריכת עמישב הסמוכה ומגרשי הספורט מפריעים יותר כמו גם צפירות אמבולנסים ומשטרה".

"מחיתי בפני ראש העיר וביקשתי להפסיק את האכיפה הבררנית מה גם שאין לה חוקיות משפטית ובעזרת השם כשיבוא הרב רובינשטיין לבית המשפט נבוא ונתמוך בו", הוסיף פרידמן.

מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה דואגת לרווחת כלל תושביה ומגוון האוכלוסיות, תוך כיבוד כלל התושבים חילונים ודתיים כאחד. לאחרונה, החלו תושבים באופן פרטי ופרטיזני להציב בכל מיני מקומות בעיר צופרים הפועלים בימי שישי, דבר שמפריע תושבים רבים".

"אין שום הגיון שכל אחד יעשה דין לעצמו יפריע למנוחת השכנים, ולפיכך העירייה לא תאשר הפעלת צופרים ברחבי העיר. מדיניות העירייה הינה של 'חיה ותן לחיות', תוך מתן כבוד הדדי ואנו נפעל בנחישות לקיים זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר