הימין vs ביבי

עתירה נגד נתניהו: פנה את חאן אל אחמר

תנועת רגבים הגישה עתירה לבית המשפט נגד ראש הממשלה בדרישה לממש את פסק בג"ץ ואת התחייבותו לפנות את חאן אל אחמר. נתניהו יגיב לעתירה בעוד חודש (משפט)

חאן אל אחמר (צילום: Gili Yaari/Flash90)

תנועת רגבים עתרה בצהרים (שלישי) לבג"ץ נגד ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, ונגד אלוף פיקוד מרכז וראש המינהל האזרחי, בדרישה שבג"ץ יורה להם לממש את ההתחייבות להרוס את המאחז הבלתי חוקי חאן אל-אחמר.

בעתירה מצוטטים דברי ראש הממשלה, שאמר כי המקום יפונה עם או בלי הסכמה וכי הדבר יקרה בתוך כמה שבועות.

שופטת בג"ץ ענת ברון הוציאה הערב (שלישי) החלטה ראשונית בעתירה, וקבעה כי המשיבים יגיבו לעתירה עד ה-1 למאי.

מאז מתן פסק הדין בעתירה הרביעית עברה כשנה ומאז ביטול צו הארעי שניתן במסגרת העתירות המאוחרות עברה כחצי שנה, למרות התחייבויותיה המפורשת של המדינה כי תפעל להעתקת המאחז חאן אל אחמר עד לחודש יוני 2018, לא נעשה הדבר על ידם עד מועד זה ואין כל צפי ברור לכך.

כזכור, נתניהו הצהיר במהלך ישיבת סיעת הליכוד בחודש נובמבר האחרון, כי: "חאן אל אחמר יפונה בקרוב מאד... חאן אל אחמר יפונה, זאת החלטה של בית המשפט, זאת המדיניות שלנו והיא גם תתבצע. אין לי כוונה לדחות את זה עד להודעה חדשה, בניגוד לפרסומים, אלא למועד קצר".

בישיבת ממשלה התייחס נתניהו לעניין פינוי המאחז וציין: "כי הוא יפונה, עם או בלי הסכמה. זה לא ייקח הרבה שבועות, זה יהיה הרבה יותר קצר. נעשה כמה מהלכי היערכות חיוניים בזירה הבינלאומית וניתן הזדמנות אחרונה לפינוי בהסכמה, אבל בכל מקרה - חאן אל-אחמר יפונה. אני לא מדבר על פינוי קוסמטי, אלא על פינוי של ממש".

בתנועת רגבים אומרים כי דברי נתניהו מדברים בעד עצמם. "לא יעלה על הדעת כי על אף התחייבויותיה המפורשות של המדינה לאורך עשור של דיונים משפטיים, ובפרט הצהרות נתניהו בחודשים האחרונים, יהיו אוויר בעלמא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר