הישיבה: 'אתה מסית'

גרינברג על הגר"י רוזן: "הוא מתיר את דמי"

המאבק בפתח תקווה בין ראש העיר רמי גרינברג ל'יהדות התורה' מחריף, בעקבות ראיון של גרינברג בו תקף בחריפות את ראש ישיבת "אור ישראל" הגאון רבי יגאל רוזן. 'אור ישראל': "הסתה פרועה" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן - פלאש 90 ויהושע פרוכטר)

פתח תקווה סוערת: בצל הגיבוי שהעניקו ראשי קהילות ליטאים בפתח תקווה לראש העיר רמי גרינברג, מתעצם לו הקרב בין ראש העיר לבין 'יהדות התורה' וראש ישיבת "אור ישראל" הגאון רבי יגאל רוזן, בעקבות ראיון שהעניק גרינברג בו הביע זלזול בראש הישיבה ואף התבטא נגדו בחריפות.

המלחמה בין הצדדים החלה כבר בבחירות המקומיות כאשר בהוראת הגר"י רוזן, יהדות התורה תמכה בראש העיר לשעבר איציק ברוורמן, אך לאחר הבחירות, גרינברג סירב להכניס את 'יהדות התורה' לקואליציה, בין היתר בעקבות דבריו של הגר"י רוזן נגדו, לטענתו.

מני אז, אחת למספר ימים, פורצת לה סערה חדשה בעקבות הוראות כאלו ואחרות של גרינברג, ששיאן, הניסיון לבלום קבלת תלמידי חוץ למוסדות בפתח תקווה, בגין הוראה זו נכנסו ראשי ישיבות בעיר למעונו של מרן הגר" קנייבסקי ושמעו כי אל להם לחתום על ההוראה החדשה. בנתיים, הוראה זו נגנזה לעת עתה.

אך כעת, בראיון לאלון חכמון ב'המקומון' שמתפרסם היום (רביעי) מאשים ראש העיר רמי גרינברג כי "יש פה הסתה פרועה ופושעת הגובלת בפלילים והעלולה להוביל למתקפה חסרת תקדים, לרבות ניסיון לפגוע בי פיזית".

גרינברג נשאל את מי הוא מאשים, והשיב: "את אותם עסקנים בראשות הרב יגאל רוזן, שלא בוחל בשום אמצעי ומקלל אותי ברבים, מכפיש את שמי ומתיר את דמי ממש. מתסיסים ועושים מניפולציות בציבור, ולא רחוק היום שיגיע לכדי פגיעה פיזית בי".

גרינברג נשאל "איך הגעת למסקנה שמנסים לפגוע בך?", והשיב: "צעירים מעלים טענות בנוסח 'רמי פוגע בשבת', יש התנהגות ברוטאלית כלפיי באופן כללי. ילדים ונערים עקרו מגבים מהרכב שלי בעת ביקור באחד המוסדות. יש מתקפה חסרת תקדים נגדי בעיקר בקרב אברכים שטוענים שאני גוזל להם את מקום הלימוד והפרנסה לכאורה".

לדברי גרינברג, "יש פעילים מוסתים, פוסטים שמועלים בפייסבוק עם תמונה של הרב קנייבסקי, הרב רוזן וראשי ישיבות שדנים בהנחיה שלי, כולל האמירה 'ברוך שפטרנו', כמי שטוב להיפטר ממנו".

רמי גרינברג ב'אור ישראל'. ארכיון (באדיבות המצלם)

ראש העיר מוסיף ומאשים כי "פשקווילים שהתפרסמו בעיר רומזים שאני רפורמי. פרסומים אחרים מדמים אותי לנאצי ולהיטלר. אני דור שני לניצולי שואה. בני המשפחה שלי נרצחו בשואה. להשוות אותי לנאצי? אין להם טיפה של בושה או כבוד". לטענתו, "הם פועלים בגזענות ובאפליה מקוממת ואני לא אתן לזה לקרות".

"אני לא חושש מהם", הוא מוסיף, "אף שמדובר בהסתה, על כל המשתמע ממנה, אני לא מתכוון להתלונן במשטרה כי הם מחפשים לגרור אותי לשם. הכל בגלל אותם עסקנים, שבמקום להתעסק בחינוך ובדת, מתעסקים בהסתה חסרת מעצורים".

גרינברג הוסיף והאשים את הגאון רבי יגאל רוזן: "יושב פה רב, שהוא לא תושב העיר אלא מבני ברק, שקיבל הקצאה על שטח עירוני, מקבל תמיכות במיליונים, ורוב התלמידים שלו אינם תושבי העיר. ובכל זאת, הוא מרשה לעצמו לנסות ולהנהיג את העיר ולקבוע את הסטנדרטים להתנהלות העירייה. זה לא יעבוד אצלי. הוא שלט פה ביד רמה ובקדנציה שלי זה לא יקרה". גרינברג אף אמר כי אינו מוכן להיפגש עם הרב שמקלל ומסית נגדו.

מנגד, ישיבת 'אור ישראל' לא נותרה חייבת ותגובתה המלאה של הנהלת הישיבה, הגיעה לידי 'כיכר השבת'.

בפתח התגובה מוחה הישיבה על הזלזול בראש הישיבה: "הישיבה דוחה בשאט נפש כל ביטוי והשמצה שנשמעו מפי ראש העיר כלפי ראש הישיבה ומזועזעים אנו לראות שכך מתייחס ראש העיר לראש ישיבה בישראל".

הישיבה גם מבהירה כי "הישיבה ורבניה דוגלים בדרך התורה שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום ומעולם לא קראו או הסיתו לאלימות. נהפוך הוא: אנו עדים בזמן האחרון להסתה פרועה כנגד עולם התורה ולומדיה.

"ראש הישיבה הגר"י רוזן עוסק בהרבצת תורה ובחינוך נערי ישראל זה 42 שנה עוד בטרם לידתו של ראש העיר, ומשרת בקודש כראש ישיבה שהינה תפארת לעיר פתח תקווה. טובי הילדים והנערים מפתח תקווה ומחוצה לה מבקשים ללמוד בה, והישיבה אינה מפלה בין תלמידיה. בני כל העדות לומדים בישיבה ללא הבדל.

"בין מאות תלמידיה, אפשר למצוא את נכדו של חכם שלום כהן שליט"א מנהיג ש"ס, ואף נכדיו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל למדו בישיבה (גם בנו של מ"מ ראש העיר אוריאל בוסו לומד בה והוא אינו היחידים), הישיבה מקבלת תלמידים לפי אמות מידה חינוכיות ולימודיות בלבד. בקרב רבני הישיבה מכהן נכדו של הגר"ע יוסף המוסר שיעורים בהלכה. כל ניסיון לטעון לגזענות הינו שקרי ומפלג".

המכתב של הנהלת 'אור ישראל'

עוד טוענת הישיבה בתגובתה כי "לפני עשרות שנים הורה מרן הרב שך זצ"ל לראש הישיבה לקבל עליו גם את הנהגת הציבור החרדי בעיר, עדות חיה לכך אפשר לשמוע אצל הרב שלום קצוואר. וכן עד עצם היום הזה סומכים עליו גדולי ישראל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

"בשלושים השנה האחרונות ידעה העיר שלום ושלווה בין כל המגזרים. כולם חיו באהבה ובכבוד ואין כל מאבקים בין חרדים לחילונים ובין המגזרים השונים. אין כפיה דתית וגם לא להפך, וכל זאת בזכות נועם הליכותיו של ראש הישיבה ויכולתו לגשר בין חלקי הציבור.

"גם בקרב הציבור החרדי על חוגיו השונים איש איש ושיטתו כולל המכונים 'הפלג הירושלמי' נהגו כולם באחדות ראויה לציון, כולל חסידים, ליטאים, אשכנזים וספרדים והרבה מכך בזכות הנהגתו של ראש הישיבה. כל ראשי העיר לדורותיהם, גם אלה שלא נתמכו בידי הציבור הדתי, ידעו לכבד את הדת ואת מסורת ישראל ורחשו כבוד לרבנים ולתלמידי חכמים, וכולם התפארו במוסדות החינוך שבפתח תקווה, ובהם ישיבת אור ישראל".

הנהלת הישיבה ממשיכה וכותבת כי "לצערנו כי רב, רמי גרינברג בוחר הן בשבתו באופוזיציה, הן בשבתו על כס ראש העירייה, ליצור תסיסה ופילוג בין תושבי העיר, בהאשימו האשמות שווא את הישיבה ורבניה, ואנו כאמור דוחים בשאט נפש השתלחות זו... ראש העיר משתתף באירועי הישיבה זה שנים רבות ועם כל זאת בחר בהתנהגות מחפירה זו. הישיבה מזמינה את ראש העיר לבוא בכל עת לראות את היכל הישיבה המלא בתלמידים השוקדים על תלמודם ומחונכים לתורה. ליראת שמים ולמידות טובות. בטוחים אנו כי נצח ישראל לא ישקר ולא תישכח תורה מישראל.

"בעולם החרדי מקובל כי לאחר שנות בית הספר היסודי ממשיכים התלמידים לערים שונות ללמוד בישיבות מגוונות, לפי אופי הלימוד ושיטת החינוך, הנתונים מראים כי בפתח תקווה 9 כיתות ח' בחינוך היסודי במוכש"ר ורק 6 כיתות ט' בתיכוני המוכש"ר, הוי אומר ששיעור ניכר מן התלמידים בוחרים ללמוד בערים אחרות.. בשבוע שעבר עלו אל מרן הגר"ח קנייבסקי ראשי ישיבות ומוסדות בעיר לקבר עצה וברכה, והגר"ח קנייבסקי הורה במילים ברורות לא להסכים לדרישתו של ראש העיר שלא לקבל תלמידים מחוץ לעיר כפי שנהוג בעולם התורה בכל עיר ועיר. הרב קנייבסקי התבטא במילים חריפות כנגד הפגיעה בעולם התורה אך מפני כבודו של ראש העירייה לא יצאו הדברים לציבור, ומנהיגי הציבור עדיין מנסים להידבר עם כלל הגורמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר