החזרת באומל

נתניהו חשף: "לצד שרידי באומל, נמצאה הציצית שלו"

ראש הממשלה התייחס להשבת גופתו של נעדר קרב סולטן יעקב, אמר כי מדובר באחד הרגעים המרגשים של כהונתו והוסיף: "נשקיע כל מאמץ כדי להחזיר גם את נעדרינו האחרים" (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
דבריו של ראש הממשלה (צילום: איתי בית-און, לע"מ. תמונה ראשית: Yonatan Sindel/Flash90)

"זהו אחד הרגעים המרגשים ביותר בכל שנותיי כראש ממשלת ישראל", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייחסות להחזרת גופתו של זכריה באומל, שנעדר מאז נפל ב'קרב סולטן יעקב'.

בהצהרה מיוחדת, לאחר שמבצע 'זמר נוגה' הותר לפרסום, אמר נתניהו: "לפני ימים אחדים הובאו לישראל שרידי גופתו של חייל צה"ל רב סמל זכריה באומל ז"ל. זכריה נפל בקרב סולטן יעקב במלחמת שלום הגליל, והוא נחשב כנעדר 37 שנים".

"לאורך כל השנים הללו מדינת ישראל השקיעה מאמצים עצומים לפתור את חידת גורלו, כך לגביו וכך גם לגבי שני חבריו מאותו הקרב, צבי פלדמן ויהודה כץ. עצמותיו של זכריה שהובאו לארץ זוהו בוודאות. בצמידות אליהם נמצאו גם הסרבל שלו והציצית שלו. בקרוב יובא זכריה למנוחת עולמים בקבר ישראל".

ראש הממשלה הוסיף, "אני זוכר היטב את יונה, אביו של זכריה, אני זוכר היטב את הכאב שלו כשהוא דיבר על בנו, את הערגה שלו, את הגעגועים. הוא חצה את כל העולם כדי לאתר כל פיסת מידע אודות בנו הנעדר".

"פעמים רבות יונה אמר לי בדמעות, הוא אמר לי שיש לו תפילה אחת - למצוא את זכריה לפני שהוא עצמו הולך לעולמו. לצערנו, יונה נפטר לפני כעשור והוא לא זכה להיות איתנו ברגע המרטיט הזה".

"בדבריו האחרונים של זכריה להוריו, שנכתבו על גבי גלויה לפני קרב סולטן יעקב", הזכיר נתניהו, הוא כתב: 'אל תדאגו, הכל בסדר, אך נראה שלא אבוא הביתה בקרוב'. 37 שנים לקח למדינת ישראל להחזיר אותו הביתה".

נתניהו התחייב: "אנחנו נמשיך להשקיע כל מאמץ, כדי להחזיר הביתה גם את נעדרינו ונופלינו האחרים ובתוכם חבריו של זכריה - צבי פלדמן ויהודה כץ, אלי כהן, רון ארד, אורון שאול, הדר גולדין ונעדרים אחרים. לא נחדל מן המשימה הקדושה הזאת".

לקראת סיום הודה ראש הממשלה לאלו שסייעו, ורמז למבצע להחזרתו ארצה. "אני מבקש כאן להודות לקהילת המודיעין כולה - למוסד, לשב"כ, לאמ"ן ולצה"ל, על פועלם להשבתו של זכריה באומל לישראל. המאמץ הזה היה כרוך בפעולה מדינית ענפה שעוד יסופר עליה".

"אזרחי ישראל, הבאתו של חלל צה"ל לקבר ישראל היא תמיד פצע בלב המשפחה ובלב העם, אבל במקרה הזה, לפצעי השכול נלווית גם הסרת הספק. היום אנו מסירים את אי הוודאות סביב גורלו של זכריה. היום אנו סוגרים מעגל. הנביא זכריה אומר: 'וניחם ה' עוד את ציון, ובחר עוד בירושלים'. מכאן, מירושלים, אנו אומרים - יהי זכרו של זכריה באומל ברוך לעד", סיכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר