אלפי חולים

ה'ניו יורק טיימס': גל החצבת התפרץ בראש השנה באומן

לפי כתב העת האמריקני המחלה המידבקת, שכבר היתה נפוצה באוקראינה, הגיעה לילדים לא מחוסנים, חסידי ברסלב, שהיו בקבר רבם • משם עברה החצבת לישראל - ואז לארה"ב (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ערב ראש השנה באומן (צילום: shutterstock)

ההתפרצות האחרונה של מחלת החצבת, שבה נדבקו אלפים בחצי השנה האחרונה, מקורה בראש השנה באומן - כך על פי דיווח ב'ניו יורק טיימס'.

כפי שמדווח כל העת ב'כיכר השבת', מדובר בגל קשה שאינו מראה על דעיכה; מאז ההתפרצות האחרונה של החצבת בספטמבר נדבקו כאלף חולים בישראל, ומאות רבים של חולים בקהילות החרדיות השונות בארצות הברית.

לפי ההשערות עד כה, חרדים מישראל שנסעו לארה"ב לחגי תשרי הם שגרמו להתפרצות בקהילות החרדיות בברוקלין, בלייקווד, במונסי ואפילו בלונדון שבבריטניה; עם זאת, לא היה ברור כיצד הגיעה החצבת לישראל מלכתחילה.

כעת, בכתבה באתר כתב העת הפופולרי 'ניו יורק טיימס' נטען כי נודע המקור להתפרצות: אומן.

בזמן שרבבות צבאו על קבר רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה לרגל ראש השנה, נדבקו ילדים מן החסידות שלא חוסנו כנגד המחלה, בנגיפי חצבת שכבר היו נפוצים באוקראינה מאז 2017 - כך טוען ד"ר פטריק או'קונור, מומחה מטעם ארגון הבריאות העולמי.

לפי הדוקטור, הילדים ששבו מאומן לישראל לאחר ימי ראש השנה, הביאו עימם את המחלה. ההתפרצות תועדה בקהילה הברסלבאית בצפת, ומשם התפשטה כאמור לרחבי ישראל ואז לריכוזים חרדיים בעולם.

עם זאת, ה'ניו יורק טיימס' מדגיש כי ברוב המקרים, אי-החיסון אינו נעשה בכוונה תחילה. כתב העת מציע שאותם ילדים לא חוסנו מאחר והמרפאות שמציעות את החיסון לא היו פתוחות בזמנים נוחים, או שגדלו במשפחות מרובות-ילדים שם קשה לזכור את פרטי החיסון של כל ילד וילד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר