"ניחוח אנטישמי"

ח"כ גליק: 'החרדים הפכו לטפילים, חיים על חשבון המדינה'

ח"כ יהודה גליק, מי שבקרוב יסיים את כהונתו, התבטא בחריפות כנגד הציבור החרדי וכתב: "הפכו לטפילים שחיים על חשבון המדינה ופיתחו תרבות של בטלנות" וזכה לתגובות זועמות (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ח"כ יהודה גליק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ח"כ יהודה גליק (הליכוד), שבעוד כשבוע יסיים את כהונתו בכנסת, התבטא בערב שבת בחריפות כנגד הציבור החרדי וטען כי החרדים הפכו לטפילים.

בציוץ בחשבון הטוויטר, במסגרת דיון על הצבעת חרידם למשה פייגלין, שלו כתב גליק: "אין דבר יותר פוגע בציבור החרדי מהעובדה שהם הפכו לטפילים שחיים על חשבון המדינה ופיתחו תרבות של בטלנות במקום יצרנות ושותפות מלאה בעשייה.

"הדבר הכי טוב שיכול לקרות להם זה תהליך הבראה שמציע להם פייגלין".

בהמשך, לאחר שספג ביקורת קשה על דבריו המכוערים, הבהיר גליק: "אוהב חרדים אהבת נפש ולכן כל כך כואב הלב שהם מוצאים עצמם עמוק בעוני שני דברים יגאלו אותם: ביטול חובת גיוס יציאה לשוק החופשי".

העיתונאי מני גירא שוורץ הגיב לו: "מר גליק, ראיינתי אותך מספר פעמים, צפיתי והאזנתי בעוד כמה, תמיד התרשמתי מנועם הליכותיך. בציוץ אחד ברח לך שהכל היה משחק. מאוכזב שהצלחת לעבוד עלי. מקווה שלא באמת, ולבך הטוב ייגבר".

עיתונאי 'כיכר השבת' ישי כהן כתב: "רגעים אחרונים של תהילה עד שיהפוך ללשעבר ויחזור לפרובוקציות הר בבית. סממן אנטישמי ממקור לא צפוי".

עיתונאי 'משפחה' אריה ארליך הוסיף: "טפילים? חיים על חשבון המדינה? בטלנים? איזו אמירה מכלילה ומבישה. ואני עוד חשבתי שיש בך הוגנות בסיסית. טוב שלא תהיה בכנסת יותר. ציוץ עם ניחוח אנטישמי. תתבייש".

בצלאל קאהן, מרדיו 'קול חי', כתב: "מר גליק, דבריך גובלים באנטישמיות, מעורבת בדעות קדומות, בורות ושנאה לחרדים שרובם לומדים תורה בגאווה והאחרים מתפרנסים בכבוד ומממנים בין היתר את המשכורת המיותרת שקיבלת מהכנסת. ברוך שפטרנו ממך".

מגיש 'המדורה המרכזית' ברדיו 'קול ברמה', משה גלסנר, הגיב לגליק וכתב: "זה אמיתי שההזויים שששים לסכן חיי יהודים תמורת עלייה להר הבית מכנים את החרדים טפילים?!

"הוא בהחלט מתאים כמו כפפה ליד, כמו שאכטה לסטלן, למפלגה שתומכת בליגליזציה לסמים, הפרדת הדת מהמדינה, עם מועמד שמתנגד לברית מילה. כבוד לליכוד שהקיא אותו ממקום ריאלי!".

לאחר גל התגובות, התנצל גליק וכתב: "בשעות האחרונות אני מופצץ בדברי נאצה מפי חרדים רבים א. אני מתנצל בפני מי שנפגע מדבריי. ב. לעצם העניין: דבריי נכתבו כתגובה למי שטען שביטול קצבאות הוא מעשה אנטי חרדי וכתבתי שהדבר הכי טוב שיכול לקרות לציבור החרדי הוא להשתחרר מהתלות הזאת בקצבאות.

"ג. אינני חושב שהחרדים טפילים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר