"כניעה מבישה"

רגע לפני שביתת הרעב: דרישת אסירי חמאס

עשרות מהבכירים בקרב המחבלים העצורים בישראל החזירו את ארוחות הבוקר שלהם. עם זאת, עדיין לא פתחו בשביתת רעב, ומנהלים מו"מ על תנאי הכליאה וביטול המיסוך (ביטחון)

(צילום: שב"ס)

היום (ראשון), אמורים המחבלים הכלואים בישראל לפתוח בשביתת הרעב לאור המיסוך הסלולרי בבתי הכלא. עשרות מבכירי המחבלים החזירו את ארוחות הבוקר שלהם, אותם לא אכלו.

עם זאת, הם הבהירו כי עדיין לא פתחו רשמית בשביתת הרעב, כי הם מקווים להגיע להבנות מול שירות בתי הסוהר עד לשעות הערב.

דובר רשות האסירים, חסיין עבד רבו, אמר בריאיון לרדיו פלסטיני כי "האסירים העניקו ארכה לשירות בתי הסוהר על מנת שיענה לדרישותיהם, וכי הם מצפים לתשובה בשעות הקרובות".

שלושת הדרישות העיקריות שלהם, הם: ביטול המיסוך הסלולרי, חידוש ביקורי המשפחות וביטול הסנקציות. בנוסף הם מבקשים הקלות כמו קניות בקנטינה ועוד.

תיעוד מהכלא: התפרעויות מחבלי החמאס (צילום: שב"ס)

על פי דיווחים, ישראל העבירה לחמאס הצעה לבטל את המיסוך הסלולרי בתמורה לעצירת השביתה, העלולה להביא להסלמה בשטחי יו"ש ובעזה.

את המיסוך התקינו בשב"ס לאחר שעלה חשד כי מחבלים העצורים בכלא מכווינים פיגועים בעזרת שיחות אותם הם מבצעים מסלולריים שהוברחו לכלא.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן אמר אתמול בהתתיחסות לשביתה המתוכננת, כי " =זה נכון שלאסירים הפלסטינים יש מעמד, אבל כמו לפני שנתיים - כשברגותי הוביל שביתת רעב המונית - הם לא הצליחו להדליק את השטח ולגרום להפגנות המוניות".

על מה שגרם לברגותי לעצור את שביתת הרעב סיפר, "בזמנו אנחנו גרמנו לברגותי להאמין שאת הטורטית העביר לו מישהו מהצד שלו אבל אלה היינו אנחנו שהעברנו לו אותה".

בינתיים, במפלגות הימין זועמים על המו"מ עם חמאס. השר נפתלי בנט צייץ בטוויטר: "הסכמת ראש הממשלה להעניק טלפונים למחבלים חמאס בכלא הישראלי היא כניעה מבישה לאיומי יחיא סינוואר. אני קורא לראש הממשלה נתניהו לחזור בו. מחבלים-רוצחים שמחליטים לשבות רעב - שישבתו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מסר בתגובה: "ספרו לי עוד על זה שנתניהו הוא ימין חזק. המו"מ האבסורדי הזה עם אסירי חמאס הוא שבירת שיא נוסף של כניעה ורפיסות. עד כמה אפשר לשחוק עוד את ההרתעה הישראלית?! שישבתו רעב כמה שהם רוצים, עד מוות, בלי הזנה בכפיה ובלי נעליים. אני קורא לנתניהו לחדול מכל שיח עם המחבלים בכלא".

עו"ד איתמר בן גביר מסר: "זו ההזדמנות לתקן את העיוות שבפסקי הדין שגזרו עליהם קייטנה בבתי המלון הישראלים, לתת להם לשבות רעב ככל שירצו, בשום פנים ואופן לא להאכיל אותם בכוח ולאפשר להם למות".

בן גביר קרא להחזיר עונש מוות. "כשאני אהיה בכנסת אפעל לכך שהפרוצדורה תהיה פשוטה עוד יותר: מחבלים שרצחו יהודים יובלו לכסא החשמלי, ולא תהיה להם כלל את האופציה לאיים באיומים כאלו ואחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר