צפו בראיון המלא

גנץ, החרדים, הגיוס ואלי ישי; נתניהו בראיון ל'כיכר השבת'

'משתה המנדטים'; הקריאה להעביר את חוק הגיוס ללא שינויים; חוק הגיור; מתווה הכותל; גנץ ולפיד; ההבטחה שהחרדים לא יישארו באופוזיציה וקמפיין 'ביבי צריך אריה חזק' • נתניהו מדבר על הכל (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: אריאל ליבא. תמונות: חיים גולדברג)

יומיים לבחירות תשע"ט, וראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב לראיון מיוחד ל'כיכר השבת' ומדבר על הנושאים הבוערים: משתה המנדטים, שלטון חמאס, חוק הגיוס, מתווה הכותל, חוק הגיור, ביבי צריך אריה חזק, כתב החשדות, גילת בנט, התקשורת החרדית והאם בני גנץ חולה נפש?.

אני רואה את קמפיין ה'גיוואלד' של הליכוד, זה אמיתי שאתה חושש לשלטון הימין, זה אמיתי או שמדובר בניסיון להביא עו מנדטים לליכוד?

"זה אמיתי, זה לא משנה עוד או פחות מנדט אם הליכוד מוביל, אבל הליכוד לא מוביל. הנשיא ריבלין אמר שאם למישהו לא יהיה 61 ממליצים אז הוא בהחלט ישקול שיקול רציני על המפלגה הגדולה, הוא אמר את זה יותר מפעם אחת. אין לנו 61 ממליצים כי אחת מסיעות הימין לא ממליצה עלינו. אנחנו מסתכלים על הסקרים - המפלגה הגדולה ביותר זה בני גנץ".

ראש הממשלה בראיון ל'כיכר השבת'

לדבריו: "אם אין לך 61 ואתה גם מפגר ולא המפלגה הגדולה יותר -אנחנו נספיד את הבחירות, תמצאו את לפיד ראש ממשלה יום אחרי הבחירות".

נתניהו הוסיף: "מצביעי הימין בטוחים שזה בסדר וחלקם לא יגיעו להצביע, וחלקם יתנו את הקול למפלגות הקטנות וכתוצאה מכך הליכוד יהיה קטן. התקשורת למדה את הלקח, התקשורת מנסה להרדים את השטח, הם אומרים שהליכוד מוביל והם יודעים שהליכוד לא מוביל, הם רוצים להכשיר את הקרקע לעליית ממשלת שמאל".

אבל אתה לא חושש שלבסוף תשתה קולות מאביגדור ליברמן ומשה כחלון, שלא יעברו את אחוז החסימה,ואז באמת לא יהיה לך רוב להקים ממשלה?

"אני חושב שיש מספיק מרווח לקבל עוד מנדט מכל המפלגות יחד, זה לא ישנה שום דבר, אבל יכול לשנות את היכולת להטיל על לפיד וגנץ להרכיב את הממשלה".

ראש הממשלה בראיון ל'כיכר השבת'

אתה מתמודד מול שלושה רמטכ"לים, כשברקע המתח בדרום שלא מגיע לכלל פתרון, ואתה כ'מר ביטחון' מואשם שכשלת

"זו בדיחה, הרמטכ"לים הללו היו שם, לא שמעתי מהם הצהרות אחרות, לא מגנץ, לא מאשכנזי ולא מיעלון. מה שהם יעשו זה עזה ביהודה ושומרון, כי הם מתכוונים לעקור 90 אלף מתנחלים מיו"ש, ואני לא מוכן לוותר על אחד".

הם מזכירים שהבטחת למוטט את שלטון חמאס

"נכון, ויכולנו לעשות את זה - יכולנו לכבוש את עזה, וזה היה עולה לנו בהרבה הרבה קרבנות.

"כשאני מדבר עם העולם הערבי, אני מדבר עם הרבה מנהיגים ערבים, כמו שאתה רואה במפה מאחוריי. ושאלתי את אותם מנהיגים האם אתם מוכנים לקחת את עזה? כל אחד בתורו אמר לי "לא". כלומר, האם כדאי לנו? אני לא יודע. אנחנו ערוכים למערכה גדולה, אבל כל עוד אני לא חייב לעשות את זה - אני מוכן לשלם פוליטית. אם נצטרך - נעשה את זה".

החיסולים ממוקדים לא באים

"אתה חושב שאתה יודע הכל? לא הכל ידוע.

היו חיסולים שאנחנו לא יודעים עליהם?

"בוא נגיד. אנחנו פועלים כל הזמן.

אדוני ראש הממשלה, בני גנץ חולה נפש? אני שומע בקמפיין שלכם שהוא לא עומד בלחץ וכו'.

"לא עומד בלחץ זה נכון, זה לא אומר שהוא חולה נפש, בכלל לא. הוא אמר לבד שהחודש של הקמפיין זה החודש הקשה בחייו. תגיד לי, מה זה? כל שעה שאני עובר כראש ממשלה יותר קשה מהחודש הזה".

ראש הממשלה בראיון ל'כיכר השבת'

אז איך כרמטכ"ל הוא עמד בלחצים?

"מה הקשר בין רמטכ"ל לראש ממשלה, יש מעליו שר ביטחון ורה"מ, אז הוא לא המחליט הפוסק האחרון. המדיניות שנקבעת נקבעת על ידי ראש הממשלה. לכן, תביא עשרה רמטכ"לים - הם אומרים שצריך לכבד את ההסכם עם איראן - אז הם טועים. הם אומרים שלא לבנות את הגדר במצרים - אז הם טועים. תגיד, איש עסקים מצליח יכול להיות רמטכ"ל? אז למה רמטכ"ל יכול להיות רה"מ?".

נתניהו תוקף את יאיר לפיד ואומר: "לפיד וגנץ לא מבינים שום דבר בכלכלה, לפיד אמר את זה והוכיח את זה כשר אוצר".

זה אותו לפיד שאתה מינית לשר אוצר

"מה זה מיניתי אותו? הכריחו אותי בברית אחים שבנט כפה עלי, הוא אמר לי שאני חייב לקחת אותו, אחרת לא יכולתי להקים ממשלה".

מי מבטיח לחרדים שראש הממשלה לא יחזור על ה'טעות' של 2013-2015 ויקים ממשלה עם לפיד וגנץ וישאיר את החרדים באופוזיציה?

"לא, סליחה, אני אקח את כל מפלגות הימין. להפך, כולם ידעו שרציתי לקחת את המפלגות החרדיות ולהקים משלת ימין. זה נכפה עלי על ידי בנט. זה לא יקרה שוב, בוודאי, חד משמעי".

ראש הממשלה בראיון ל'כיכר השבת'

מה חשבת על הסיסמא של ש"ס 'ביבי צריך אריה חזק'?

"אני חושב שאני אריה גם ככה, אבל בסדר, זה נחמד". נתניהו מבהיר, כי הוא לא מבקש מחרדי שמצביע ל'יהדות התורה' וש"ס להצביע לליכוד.

בדרך לכאן, יו"ר ש"ס אריה דרעי ביקש ממני לשאול אותך, ראש הממשלה, למה אתה לא מצהיר כמוהו שלא תקים ממשלה ללא החרדים, כמו שהוא מצהיר שלא ייכנס לממשלה שאתה לא תכהן בה כרה"מ

"אני אומר את זה, הנה, חד משמעית".

אלי ישי אמר בראיון ל'כיכר השבת' שהבטחת לו מינוי שר אחרי הבחירות, ואריה דרעי הטיל ווטו ומנע זאת

"לא הייתה הבטחה וזה לא עניין של ווטו. באופן מעשי זה לא התאפשר. אני מעריך את העובדה שאלי ישי הסיר את מועמדותו כי הוא באמת הבין שצריך להביא את כל הקולות להביא לממשלת הימין של הליכוד".

ראש הממשלה, נמתחת עליך ביקורת כי בתקופה שלך יש את מספר חילולי השבת הגדול ביותר, האחרון זה גשר יהודית בתל אביב

"הייתה בעיה שאנחנו מכירים אותה עם הרכבת, יש רשות עצמאית שמחליטה בעניין הזה, זה לא ראש הממשלה שמחליט, אנחנו פועלים כמיטב יכולתנו לצמצם את הפגיעה בשבת, זה ברור. השבת שמרה עלינו, אנחנו שומרים עליה".

ראש הממשלה בראיון ל'כיכר השבת'

מה עם חוק הגיוס, הנושא הבוער ביותר בציבור החרדי

"צריך לדעתי להעביר את החוק הזה כמו שהוא. לא כדאי לבצע שינויים. אם לא נעביר את זה - זה בכייה לדורות. זה יפתח פתח לתביעות משפטיות למהלכים שיפגעו, זה חוק מאוד מאוזן, נעשה גם על ידי צה"ל ומשרד הביטחון מצד אחד וגם עם הבנה לצרכי הציבור החרדי, כדאי להעביר את החוק".

ומה עם חוק הגיור?

"מצאנו שם פשרה טובה, זו רחבה שקיימת כבר 20 שנה, הייתה שאלה האם אנחנו משנים באופן פורמלי את הסטטוס של הרבנות, אני לא הסכמתי לזה, זו עובדה

"בשנת 96 שנבחרתי לראשונה, לקחתי את יעקב נאמן ז"ל, גם אז ניסו לחייב, מצאנו פתרון ששמרנו על מורשת ישראל.

ראש הממשלה, לוחצים אותנו לסיים, אז עוד כמה שאלות, אתה חושב עדיין ש'לא יהיה כלום כי אין כלום', בזמן שיש כתב חשדות של היועמ"ש, שמונה על ידך, עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים

"אתה ראית כבר שהמון טענות נגדנו נפלו עוד לפני שפתחתי את הפה, השאר יקרוס כמגדל קלפים, אני מתכוון להמשיך להוביל את מדינת ישראל".

ראש הממשלה בראיון ל'כיכר השבת'

לא תהיה עסקת טיעון?

"מה פתאום!.. לא יהיה גם צורך ולא יהיה. אני אומר לך דבר אחד: כמו שהובלתי את מדינת ישראל לעשור הטוב ביותר בתולדותיה, אני מתכוון להמשיך לעשות את זה".

אנשיך לא מעט כועסים עלינו, התקשורת החרדית, שאנו עוסקים באלו מסעדות לא כשרות אתה ורעייתך ביקרתם בארה"ב, ומצד שני שומעים שאתה ביקשת שיכתבו איפה גילת בנט עובדת

"אני לא ביקשתי שום דבר, היו התקפות מאוד קשות על רעייתי, קשות מאוד. ההיא ביקשה להגן על עצמה פעם אחת, התגוננות טבעית. מעניין שהתקשורת, ערוץ 'גנץ TV', הם מעלים מהאוב משהו שהיה לפני שבע שנים, פתאום מבשרים את זה עכשיו, באמת, נו?".

הגיע הזמן שתתייחס אלינו, התקשורת החרדית, לא רק בימי הבחירות?

"אני מתראיין אצלכם יותר מאשר אני מתראיין אצל התקשורת האחרת. אתה יודע למה? אני מאמין שאתה לא מגויסים. אני אומר לך: התקשורת הסקטוריאלית היא הרבה יותר אובייקטיבית מהתקשורת שם".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר