הדרמה בלומז'ה

מכתב סילוק 21 האברכים - "נכתב בדיו דם"

21 האברכים שסולקו מכולל לומז'ה בפתח תקווה קיבלו מכתב נרגש מההנהלה, שלדבריה "נכתב בדיו דם", ובו ההודעה הדרמטית - "אנא אל נבוא לוויכוחים. אנא עליך למצוא מקום אחר" (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגר"א עויזר והמכתב (צילום: חיים עטון, באדיבות המצלם)

ההודעה הדרמטית שקיבלו 21 אברכי כולל לומז'ה בפתח תקווה, בצעד נדיר, בה הם מתבקשים למצוא לעצמם מסגרת אחרת לזמן קיץ הבעל"ט, כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", עורר הדים רבים.

חלק מן האברכים, קיבלו את ההודעה בתדהמה, משום שצעד כזה נדיר לא נהוג בהיכלי הכוללים. האברכים האשימו כי הרקע הוא פוליטי על רקע המחלוקת שנוצרה סביב החלטותיו של ראש העירייה רמי גרינברג שכמה מן האברכים שסולקו, מוכרים כתומכיו.

אך בהנהלת הכולל הכחישו בתוקף את הרקע הפוליטי וציינו כי הרקע הינו כלכלי בלבד לאור המצב הכלכלי הקשה בו שרוי הכולל.

כעת חושף 'כיכר השבת' את המכתב שקיבלו 21 האברכים מידי הנהלת הכולל שבראשו עומד הגאון רבי אליעזר עויזר.

המכתב הינו אישי והנוסח מסגיר את הכאב של הנהלת הכולל מהצעד הנדיר והדרמטי. התאריך שמופיע על המכתב הוא כ"ח אדר ב' תשע"ט - כלומר ביום האחרון של זמן החורף, ברגע האחרון.

וזה נוסח המכתב הכואב שנשלח ל-21 האברכים: "ידידנו היקר, שורות אלו נכתבות בדיו-דם. הגענו למשבר כלכלי נורא, אין בכחנו לעמוד בו. בצער רב אנו מוכרחים לצמצם את השורות.

"אי לכך, שעם כל ההערכה אליך, עליך למצוא מקום אחר. אנא אל נבוא לוויכוחים. אנא עליך למצוא מקום אחר. תפילתנו ואיחולינו להמשך הצלחתך ושגשוגך".

בהנהלת הכולל מדגישים, כאמור, כי המכתב נכתב בכנות גמורה והצעד נעשה בכאב רב בגלל בעיות כלכליות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר