גישושים ראשוניים

נתניהו פנה לחרדים; גנץ צייץ: "להטיל עלי את הרכבת הממשלה"

לאור ההובלה הענקית שנטלו המפלגות הגדולות, כחול לבן והליכוד - לפי תוצאות המדגמים - מציגים ראשיהן נתניהו וגנץ ביטחון ביכולתם להרכיב ממשלה, ואף החלו במגעים (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל ומרים אלסטר, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר החל הערב (שלישי), עם פרסום מדגמי הבחירות, במגעים ראשוניים להרכבת הממשלה הבאה, אך גם יו"ר כחול לבן בני גנץ טוען לניצחון וליכולתו להרכיב קואליציה.

לאור העובדה כי מפלגות כחול לבן מוצגת ברוב המדגמים כגדולה ביותר, בחלקם אף בפער משמעותי על פני הליכוד, צייץ היו"ר בני גנץ: "ניצחנו! העם בישראל אמר את דברו! תודה לאלפי הפעילים ולמעל מיליון מצביעים. בבחירות האלה יש מנצח ברור ומפסיד ברור".

"ביבי הבטיח 40 מנדטים - והפסיד בגדול. הנשיא רואה את התמונה וצריך להטיל את הרכבת הממשלה על המנצח! אין אפשרות אחרת!", הוסיף גנץ.

מנגד ראש הממשלה ויו"ר הליכוד נתניהו כתב: "גוש הימין בהובלת הליכוד ניצח ניצחון מובהק. אני מודה לאזרחי ישראל על האמון. אתחיל בהרכבת ממשלה ימנית עם שותפינו הטבעיים כבר הלילה", כשאת הדגש הוא שם על העובדה כי ככל הנראה גוש הימין גדול יותר מהמרכז-שמאל, למרות שיתכן והליכוד קטנה מכחול לבן.

ומדיבורים - למעשים: נתניהו כבר קיים בשעה האחרונה שיחות עם רוב ראשי מפלגות הגוש, בהם חברי הכנסת ליצמן וגפני מיהדות התורה ויו"ר ש"ס השר דרעי.

במקביל, גנץ ונתניהו מנסים להשיג לשיחה - מנוגדת - את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, אך הוא 'מסנן' אותם. כך לפי דיווח של פרשן 'החדשות' עמית סגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר