למה לא כדאי לשאול את הילד אם היה לו טוב בביה"ס

על פי כריסטין וילסון, היועצת המקצועית המורשה באקדמיה "ניופורט", לשאול את הילד שלכם אם היה לו בסדר במקום הלימודים, זו לכאורה שאלה תמימה, אבל יכולה להיות בעייתית. למה בעצם? (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

אם אתם כמו רוב ההורים, "היי מותק, היה לך יום טוב בבית הספר?" הוא כנראה אחד הדברים הראשונים שאתם אומרים לו בכל יום כשחוזר ממקום הלימודים. אבל על פי היועצת המקצועית המורשה באקדמיה "ניופורט", כריסטין וילסון, זו לכאורה שאלה תמימה, אבל יכולה להיות בעייתית.

זו הסיבה: "כשאתם שואלים את הילד שלכם אם הדברים בשליטה או טובים, אתם מעבירים לו את המסר כי אתם רוצים שהכל יהיה בסדר", אומרת וילסון. "ילדים לא רוצים לאכזב או להטריד את הוריהם, אז סביר להניח שהם יגידו 'בטח' או פשוט יהנהנו בראשם בתגובה ויניחו לכם להאמין שהכל בסדר - גם אם זה לא באמת כך".

אבל מצד שני, שאלות כלליות מדי (כמו, "איך היה היום שלך?") לעתים קרובות מייצרות תשובות של מילה אחת שלא נותנות לכם אף מידע על מה בעצם קורה בראש של הילד שלכם. אז, מה החלופה הנכונה? כדי להבין איך הילד שלכם מרגיש באמת, וילסון מציעה לשאול אותו שאלות ספציפיות, אך פתוחות, כמו "איך הסתדרת עם יעקב?" או "איך עבר מבחן הגיאומטריה היום?"

"המטרה הסופית היא לתת לילדכם את התחושה שאתם פתוחים לשמוע ולקבל כל מה שיש לו לומר, בין אם מדובר במשהו חיובי או לא כל כך. באופן זה, הוא יחלוק יותר את מה שקורה בחייו".

הילד שלכם יקבל את ההזדמנות לפתוח ולשתף מהי דעתו ואתם תוכלו להפסיק להציק לו שיספר לכם מה קרה בבית הספר. ווין ווין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר