מפלגה אוכלת ראשיה

ח"כים בעבודה נגד אבי גבאי; בוז'י הרצוג: "העבודה סיימה את תפקידה"

תוצאות האמת הפתיעו לרעה את חברי הכנסת של המפלגה, והדרישה להדחת היו"ר כבר עולה מהשטח. במקביל, היו"ר הקודם סבור כי "אולי כחול לבן היא המפא"י החדשה" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

השפל חסר התקדים אליה הגיעה מפלגת העבודה, שעד לפני זמן לא רב הייתה מפלגת שלטון, מביא לחידוש הקולות הקוראים להדחת יו"ר המפלגה, אבי גבאי.

ח"כ איתן כבל, מי שתוצאות הבחירות השאירו אותו בבית, אמר הבוקר (חמישי) בראיון לכאן ב', כי על אבי גבאי לקחת אחריות לתוצאה ולהתפטר.

"עצוב שאנחנו צריכים לבקש ממנו במחילה לקום ולהתפטר. בעולם העסקים, אם הוא היה מביא חברה למצב כזה הארגז היה מחכה בחוץ והמונית הייתה על חשבונו", אמר כבל.

הוא הוסיף, "התרעתי כבר לפני חודשים שעם גבאי נגרד את אחוז החסימה, כי הוא מונע כל אפשרות לחיבורים. הוא היה צריך להקשיב לעצתי כבר אז ולהתפטר או לזוז למקום השני. שגבאי לא יחפש אשם בשום מקום, שיקום ויביט על עצמו במראה. הוא האשם ולא צריך להשחיז שום סכין, הוא פשוט צריך להשאיר את המפתחות וללכת ולהיעלם לשקיעה בכבוד".

ח"כ שלי יחימוביץ, אומנם לא נקבה בשמו של גבאי אך קראה לעשות חשבון הנפש. "זוהי מכה קשה וכואבת, התוצאה הנמוכה ביותר למפלגת העבודה אי פעם. השמאל הציוני ספג מהלומה קשה ביותר ויש לעשות חשבון נפש. יש לנו דרך קשה וארוכה".

"לא להתאחד עם מרצ ואפילו לא לבדוק את הנושא - זו היתה טעות קשה. ייתכן שלאבי גבאי לא היה את הניסיון הפוליטי הדרוש לחיבורים פוליטיים", הוסיפה.

פעילי המפלגה היו בוטים יותר. בקבוצות הפנימיות של המפלגה נמתחה ביקורת רבה על האיש שהוביל אותם לכישלון ועלו הקריאות להדחתו מראשות המפלגה.

ח"כ יואל חסון, ממפלגת התנועה שהודח יחד עם ציפי לבני מהמחנה הציוני, הגיב בטוויטר לתוצאות הבחירות וכתב: "אבי גבאי, שיהיה לך בהצלחה בכל חברה עסקית שלא תבחר בה", בביטוי בו השתמש גבאי כאשר פיטר את לבני: "שיהיה לך בהצלחה בכל מפלגה שרק לא תהיי בה".

יו"ר המפלגה לשעבר, יצחק (בוז'י) הרצוג תהה הבוקר בקול האם מפלגת העבודה סיימה את דרכה. בראיון לכאן ב' אמר: "אני אומר משהו כואב. יכול להיות שמפא"י החדשה זו כחול לבן. זה יכול להיות".

לדבריו, "העבודה עשתה רצף טעויות על ציר הזמן שהרבה מאוד מהחברים והמנהיגים שלה לא שמו לב אליהן, או שלא רצו לראות אותן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר