חג שמח: איך לגרום לזה לקרות כשגרים בארץ זרה

כשמתגוררים רחוק מבני המשפחה, הקושי הגדול צץ בחגים. אז הרגשות גואים וההכנות לחג מביאות בכנפיהן הרבה אתגרים. הנה כמה דרכים שיסייעו לכם לקיים את הציווי "ושמחת בחגך" בקלות (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

בימינו, ישנן לא מעט משפחות שנאלצות להגר לארץ זרה מרצונן החופשי או מכורח הנסיבות. לאחר זמן מה, רובן ככולן צולחות את תקופת ההסתגלות ומתרגלות למקום המגורים החדש, חלקן יותר וחלקן פחות.

אך כאשר מתגוררים רחוק מבני המשפחה הקרובה, הקושי הגדול צץ בתקופות החגים. או אז הרגשות צפים ועולים וההכנות לחג מביאות בכנפיהן מעט עצב והרבה אתגרים - במיוחד כשמעורבים ילדים בסיפור. אז הנה כמה דרכים שיסייעו לכם לקיים את הציווי "ושמחת בחגך" ביתר קלות:

1. היו יצירתיים עם תאריכים ומיקומים

אולי שווה לכם לשקול לבלות בנעימים בחופשה בארץ מולדתכם לאחר החג או אולי אפילו לפניו. נסיעה כמה ימים או שבועות לאחר החג, זולה ורגועה יותר. היא נותנת לכל חברי המשפחה משהו לצפות לו ומאפשרת לילדים ליהנות לאורך זמן.

בנוסף, אולי מפגש היכן שהוא באמצע, בין שתי המדינות, הוא פשרה נחמדה. זה אומר שאף צד לא צריך להתמודד עם הלחץ הכרוך באירוח, כבר בונוס.

2. השקיעו במתנות אישיות

לא יכולים להיות יחד עם יקיריכם בחג בפועל? לעולם אל תזלזלו בכוחה של מתנה מעשה ידי אדם שתביא חיוך לפניהם. יש כל כך הרבה רעיונות נפלאים, למשל: ציור בעבודת יד, אלבום תמונות, או עוגיות תוצרת בית. אלו אופציות שיחממו את ליבם של הקרובים לכם ויסייעו להם להתמודד עם החג בלעדיכם.

מעבר לכך, זו בדיוק העת לחזור לימים עברו ולשלוח מכתבים עם איחולי "חג שמח" שיעניקו להם תחושה ביתית וחמימה, כזו שהם בדיוק מחפשים.

3. נצלו את פלאי הטכנולוגיה

בואו נודה בזה: לפעמים טיול גדול לכבוד החג הוא פשוט לא ריאלי עם ילדים קטנים ובכלל, עם ההוצאות הכספיות המרובות גם כך, שאינן מאפשרות תמיד התניידות מארץ לארץ. לכן, אם מטוס הוא לא אופציה, הטכנולוגיה היא הדבר הטוב ביותר בשבילכם. הגדירו זמן לשוחח בסקייפ או בפייס טיים עם המשפחה והחברים, בערב החג או בחול המועד.

תוכלו לקבוע מראש זמן שבו הילדים יפתחו את מתנות החג ששלחו להם הסבא והסבתא. קרוביכם יאהבו לראות את ההתרגשות של הצאצאים ממקור ראשון. למרות שתחגגו בשתי מדינות שונות המרוחקות מאד זו מזו, תקבלו מעין תחושה שאתם חוגגים כולם ביחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר