צפו ב'המבקר'

עקיביוב: חלוצים תמיד משלמים את המחיר

הזמר והיוצר גיל עקיביוב, מראשוני ז'אנר המוזיקה היהודית המקורית בראיון לקראת האלבום החדש שבדרך. על השינויים ביצירה ועל הדרך שלו דרך 'אנא בכח' עד היום (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: אריאל ליבא ויוחנן בלייך)

הוא התפרסם עם שיריו הראשונים "תפילה לעני", "אשרי האיש" ו"נוסעים נוסעים", מתוך אלבומו הראשון "תפילה לעני" שיצא לפני כ-20 שנה מאז הוא הוציא עוד כמה אלבומים והיה שותף פעיל ללהיט הגדול של עובדיה חממה - "אנא בכוח". כעת לקראת הוצאת אלבום הסולו המקורי השלישי שלו - "לך לך", מגיע גיל עקיביוב גם לתכנית 'המבקר' לראיון מלא.

"האלבום החדש הוא עם שירים של עבודה פנימית ופרטית של כל אחד להגיע לעצמו ולגלות את עצמו ויכולותיו ופחות אלבום כללי בניגוד לאלבומי העבר", אומר עקיביוב.

"לכל תקופה יש את החוויה שלי איך אני עובר את הדברים ומכך גם מגיעה היצירה שלי", מסביר עקיביוב את השינוי שחל ביצירה שלו בשנים האחרונות.

עקיביוב מתייחס לשנים הרבות שחלפו מאלבומו המקורי הקודם, "להיות אמן צריך כוחות, צריך כסף ומשאבים באופן כללי וצריך שהדברים יבואו. יש לי המון שירים אבל לבחור את השירים ולהרגיש שאני עומד מאחורי השירים".

עקיביוב מספר על תחילת דרכו כאחד מראשני אמני המוזיקה היהודית המקורית, "כשיצאתי עם הסינגל הראשון שלי "אשרי האיש" זה היה משודר במצעד הפזמונים בערוץ 7 זה היה מקום ראשון זמן רב כי אנשים זיהו משהו אחר ואמיתי יותר. אבל כמו כל תחום, החלוצים תמיד משלמים את המחיר, הייתה תקופה גם שאמרו שצריך להיזהר ממנו כי אנחנו לא מספיק מוזיקה חסידית. לא ידעו איך להתייחס אלינו בדיוק".

עקיביוב מספר בראיון גם על המפגש עם עובדיה חממה מי שכתב עבורו לא מעט שירים וגם לימים הפך לשותפו ליצירה עם אנא בכח והאלבום המשותף "פרויקט הנוצה".

לסיום מבצע עקיביוב באולפן את הלהיט "נוסעים נוסעים", אחד משירי התשובה הראשונים בז'אנר.

צפו בראיון המלא:

השירים בפינת המסננת:

זבולון נתנוב - פרעה

להקת זושא - ר' שייעל'ה

יונתן שחר - המכין טל ומטר

613 - קליפ פסח המסורתי

דודי פרישמן - והיא לא פה

נתנאל ויהונתן מנת - והיא שעמדה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר