החלטה דרמטית

הבית הלבן אוסר על אנשי ביה"ד בהאג להיכנס לארה"ב

הבית הלבן הודיע כי הם אוסרים על כניסת אנשי בית הדין הבינלאומי לתוך תחומי ארה"ב, בעקבות כך, ביטלו שופטי בית הדין את דרישתם לחקור אנשי צבא אמריקאים (חדשות, עולם)

בית הדין בהאג (צילום: שאטרסטוק)

בית הדין הבינלאומי בהאג הוציא לפני זמן לא רב, הודעה כי הוא רוצה לחקור אנשי צבא אמריקאים. בתגובה, הבית הלבן הודיע כי הוא כלל לא מכיר בסמכויות בית הדין, והוא אוסר את כניסת אנשי בית הדין לתוך תחומי ארצות הברית. בהאג הבינו שטראמפ לא מתכוון למצמץ מולם, התקפלו והודיעו בסוף השבוע, כי הם מבטלים את החקירה כנגד האמריקאים.

בית הדין הפלילי הבינלאומי הממוקם בהאג הודיע בסוף השבוע שעבר (שישי), כי הוא דוחה את הבקשה לחקירת אנשי צבא אמריקאים ששירתו באפגניסטן.

ככל הנראה הודעת בית הדין הגיעה לאחר שארצות הברית שללה את אשרת הכניסה (ויזה) של תובעת בית הדין המוסלמית, ואיימה כי היא תמשיך לאסור על אנשי בית הדין מלהיכנס בתחומה.

בבית הלבן היו מרוצים מאוד מהתגובה של בית הדין והוציאו הודעה: "אנו מברכים על החלטה זו, ואנו מודיעים כי ארה"ב מחזיקה אזרחים אמריקאים בסטנדרטים המשפטיים והאתיים הגבוהים ביותר".

עוד הוסיפו בבית הלבן: "מאז הקמתו של בית הדין הפלילי הבינלאומי, סירבה ארצות הברית בעקביות להצטרף לבית המשפט בשל סמכויות התביעה הרחבות שניתנו לשופטים בהאג".

"האיום שבית הדין מציב על הריבונות הלאומית האמריקאית, והעובדה שהופכים את בית הדין ללגיטימי זה מעשה חמור בעיני הממשל. כל ניסיון של למקד אזרחים אמריקאים, ישראלים או בעלי-ברית אחרים ולהעמיד אותם לדין תתקבל בתגובה מהירה ונמרצת". סיימו בבית הלבן.

בישראל אמורים להיות מרוצים מאד מהחלטתו של טראמפ ומכך ש"העמיד במקום" את ביה"ד בו מאיימים הפלסטינים פעמים רבות לתבוע את ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר