כש'פאברוטי היהודי' הופיע באזרבייג'אן • צפו

זמר האופרה והפייטן שמעון סיבוני הוזמן למופע מיוחד באזרבייג'אן המוסלמית, שם בחר לבצע דווקא פיוטים ושירים ישראליים אותנטיים. צפו בקטע מתוך המופע הייחודי (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

באחרונה חזר שמעון סיבוני מהופעה. באזרבייג'אן, הנחשבת 'דובאי של הקווקז'. רובם המוחלט של התושבים במדינה הם מוסלמים שיעים - מה שהופך את האהבה לישראל למפתיעה. "קיבלו אותנו שם בסבר פנים יפות, עשו לנו הרבה כבוד שהגענו. השהייה שמה הייתה מאוד נוחה, טיפלו בנו עד הפרט האחרון. לא עזבו אותנו לרגע", מספר סיבוני, שהגיע להופעה בעקבות הזמנה של מנהל התיאטרון הרוסי אלכסנדר שרובסקי.

איך בכלל נוצר הקשר בינך לבין מנהל התיאטרון הרוסי?

"האמת זה סיפור בפני עצמו, שהתחיל לפני כשלוש שנים כשפגשתי לראשונה בחור בשם מיכאל שרובסקי, מי שלימים נהיה המאמן האישי שלי לספורט. נפגשנו בחדר כושר, הייתי בתקופה בה התאמנתי והשתדלתי לשמור על אורח חיים בריא. באחד התרגילים שעשיתי הוא פגש אותי ואמר לי שאני לא עושה את התרגיל כמו שצריך, ושאם אני רוצה להתקדם ולעשות כושר טוב כדאי לי להיפגש איתו".

"במקור הוא מאזרבייג׳אן, כיום הוא מתגורר בארץ, אך המשפחה שלו גרה שם. אביו מנהל את התיאטרון האקדמי הרוסי בעיר הבירה - באקו. זה לקח תהליך רב בגלל כל הבירוקרטיה סביב הרעיון למופע שכזה, אך לאחר שנתיים הוא יצא לפועל. ונסענו יחד לקונצרט", מספר סיבוני.

"נשיא אזרביז׳אן אילהאם אלאייב הוא בעד מולטי קולטולאריזם, בעד איחוד האיסלאם הנצרות והיהדות יחד. וזה מאוד נדיר עבור מדינה מוסלמית, וכמובן מכבד מאוד את מדינת ישראל", מספר סיבוני ומוסיף, "מעבר לקידוש ה׳ שהיה שם מול כ-1,000 איש, רובם היו גויים ולאו דווקא יהודים. באירוע נכחו אנשי ממשל מכובדים ואחמ״ים שכיבדו את המעמד המיוחד".

למופע היה פרסום נרחב בכל העיר באקו עיר הבירה של אזרבייג׳אןץ כבר חודשיים לפני הקונצרט נתלו שלטים בכדי לקבל את הזמר היהודי הדתי שמכונה במקומות רבים ״פבארוטי השני״. על פי אנשיו של סיבוני, אנשים הגיעו לקונצרט רק מהסקרנות.

מעבר לכך, ההופעה סוקרה בהרחבה באתרי התקשורת ובטלוויזיה המקומית.

"הקהל היה מאוד חם ומקבל, עד כדי כך שבסוף הקונצרט במשך כ-4 דק ויותר מחאו כפיים ולא רצו להפסיק. חתמתי בשיר ״הבה נגילה״ אחד השירים היהודיים הנפוצים בעולם כשכל הקהל מצטרף ושר איתי יחד", מספר סיבוני ל'כיכר השבת'.

באופן מעניין, למרות הקהל המוסלמי בחר סיבוני לשיר במופע דווקא שירים ישראלים אותנטיים כמו ״ירושלים של זהב״, ״מעל פסגת הר הצופים״ ועוד בניגוד לרפרטואר הלועזי אותו הוא שר בדרך כלל בפני גויים.

"זו הייתה חוויה מאוד מיוחדת, הכבוד שהעניקו לי היה מופלא. האנשים שם חובבי אומנות שלא מבדילים בין דת גזע ומין והמוזיקה פה חיברה בין כולם", סיפר סיבוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר