"לא נוותר על העקרונות"

ליברמן הציג את דרישותיו: גיוס, חילולי שבת ומתווה הכותל

יו"ר ישראל ביתנו קרא להעביר את חוק הגיוס, הביע תמיכה במתווה הכותל הרפורמי, התנגד לביטול העבודות בשבת והצהיר כי לא יצטרף לקואליציה לפני שיראה את ההסכם עם החרדים (אקטואליה)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"לא נוותר על הדרישות שלנו" הצהיר הערב (שני) יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן שהבהיר כי אין למפלגתו בעיה להישאר באופוזיציה או לגרום לבחירות חוזרות, באם לא יתמלאו דרישותיהם בנושאי דת ומדינה.

את הדברים אמר באירוע הרמת כוסית של חברי המפלגה, במהלכה הצהיר כי ישראל ביתנו תמליץ מחר בפני נשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, והביע התנגדות לרעיון ממשלת אחדות.

בהתייחסות לנושאי דת ומדינה, האשים ליברמן כי החרדים הם אלו שמכניסים "עיזים" כדרישות במסגרת המשא ומתן הקואליציוני.

ליברמן הציג שוב את דרישתו להעביר בקריאה שנייה ושלישית את חוק הגיוס, תוך שהוא מזכיר כי החרדים לא פרשו מהקואליציה היוצאת בעת שהעבירו את החוק בקריאה ראשונה.

לדבריו, "לכן כל הדרישות שלהם כרגע לרוקן את החוק מתוכן - לא נסכים לזה. לא נוותר לא על פסיק ולא על נקודה. נדרוש להעבירו בקריאה שנייה ושלישית בדיוק באותו הנוסח. זה לא נגד הלכה ונגד החרדים, זה בעד צה"ל".

יו"ר ישראל ביתנו אמר, "אנחנו מפלגה שמכבדת את הערכים היהודיים. אנחנו נגד כפייה דתית". הוא טען שבתקשורת החרדית מסיתים נגד מפלגתו כאילו הם עוכרי ישראל, אך לטענתו זה לא נכון.

בדבריו הביע ליברמן התנגדות לדרישת המפלגות החרדיות לביטול העבודות תוך חילול ורמיסת קדושת השבת, באומרו כי "קדושת החיים חשובה יותר". לדבריו, "אנחנו בעד קדושת השבת - אבל החיים יותר חשובים. הם רוצים לבטל כל אפשרות לעבודות בשבת".

על החוק המכיר בלימוד התורה כערך עליון אמר: "העסקנים החרדים צריכים להבין שזה ההפך מתורה. זו עבודה זרה. מי אמר שללומדי תורה אסור לעבוד? איפה כתוב שאסור להם לשרת בצה"ל?", תמה.

ליברמן התייחס גם למתווה הכותל הרפורמי ואמר: "לא ידוע לי שהמתווה נגד התורה וההלכה. הממשלה הצביעה בעד, כולל ראש הממשלה והשרים בנט ושקד". לטענתו, "לבטל את מתווה הכותל זה פגיעה חמורה בקשר של מדינת ישראל עם יהדות התפוצות".

אחרי שהציג את דרישתו לקבלת תיקי הביטחון והקליטה, בהם החזיק לפני שפרש מהקואליציה במהלך כהונת הממשלה האחרונה, הבהיר כי אם בתמורה יידרשו לוותר על חוק הגיוס - הם מוכנים ללכת שוב לבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר