החשד לשיבוש קיים

הדו"ח המלא של מולר: 'לא נמצא קשר בין טראמפ לרוסים'

התובע הכללי שמונה על ידי הנשיא טראמפ, וויליאם באר, פרסם את דו"ח החקירה המלא של התובע המיוחד רוברט מולר, באורך 448 עמודים. המסקנה: לא נמצאה הוכחה כנגד אנשי טראמפ (אקטואלי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

העולם הפוליטי בארהב סוער סביב הדו"ח הנרחב שפרסם הערב (חמישי), התובע הכללי בארה"ב וויליאם באר, על סוגיית ההתערבות הרוסית בבחירות והחקירות סביב הנשיא דונלד טראמפ.

באר העביר לחברי הקונגרס 448 עמודים מדו"ח החקירה של התובע המיוחד רוברט מולר, גרסה שלפי הדיווחים האמריקניים עברה "עריכה קלה" וקטעים ממנה צונזרו, כדי למנוע פרסום של מידע רגיש הקשור לבית הלבן ולנושאי מודיעין. "ההונאה הזאת לא צריכה לקרות בעתיד לאף נשיא אחר", אמר הנשיא דונלד טראמפ בזמן פרסום הדו"ח וטען כי החקירה שארכה שנתיים הייתה לא הוגנת כלפיו.

על פי הדו"ח של מולר, היו כמה מקרים שבהם ייתכן שטראמפ שיבש הליכים בחקירה. מולר סירב לומר באופן מוחלט אם טראמפ אכן שיבש הליכים, ומציג רק "עשרה מקרים אפשריים", בראשם "ראיה משמעותית" לכך שההחלטה של טראמפ להדיח את ג'יימס קומי מראשות ה-FBI קשורה לחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות. מולר מוצא קשר בין ההדחה ל"חוסר הנכונות" של קומי "להצהיר בפומבי שהנשיא לא נמצא תחת חקירה" באופן אישי.

לפי הדו"ח, לבנו של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור, היה קשר ישיר עם אתר ההדלפות ויקיליקס במהלך קמפיין הבחירות והוא סייע לו לבחירת אביו. על פי מולר, אתר ההדלפות שלח לטראמפ ג'וניור סיסמה כדי לקבל גישה לאתר בשם PUTINTRUMP.ORG. טראמפ ג'וניור, כך נטען, אמר לאנשי הקמפיין שהוא השתמש בסיסמה בהצלחה. אך למרות זאת אין זה אומר כי אכן היה קשר ישיר בין רוסיה לבין אנשי הקמפיין בניסיון להטות את הבחירות בארה"ב.

בדו"ח יש גם זווית ישראלית קטנה, היועץ לביטחון לאומי של טראמפ לשעבר, מייקל פלין, אמר בחקירתו בפני התובע המיוחד כי טראמפ, קושנר והוא עצמו פעלו מול כמה ממשלות זרות כדי למנוע את ההחלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון בדצמבר 2016, בתקופת המעבר בין הבחירות לכניסת טראמפ לבית הלבן.

פלין אמר בחקירתו, כי טראמפ וצוותו התייחסו לנושא בצורה רצינית ומשמעותית. פלין העיד כי ג'ארד קושנר הוביל את הצוות שניסה לעכב את ההצבעה במועצת הביטחון או לסכל אותה לחלוטין וכי הוא עצמו (פלין) היה אחראי על הנסיונות לשכנע את רוסיה לעכב את ההצבעה או להצביע נגד

על פי הדו"ח, פלין עמד בקשר עם השגריר רוסי בוושינגטון סרגיי קיסליאק שאחרי כמה שיחות טלפון עידכן אותו שרוסיה לא תצביע נגד ההחלטה. יצוין כי ההתערבות הייתה חוקית לחלוטין ואין בה כל הוכחה למעשה פסול או בלתי חוקי.

לפני כחודש העביר באר לחברי הקונגרס את סיכום הדו"ח של התובע המיוחד מולר, אחרי כמעט שנתיים של חקירה, באורך ארבעה עמודים. התובע המיוחד שהוביל את החקירה קבע חד משמעית שרוסיה אכן התערבה בבחירות, אך לא מצא עדות לקשר בין אנשי הקמפיין של דונלד טראמפ לרוסים. במסיבת עיתונאים אחר הצהריים הדגיש באר שוב את כך שלא נמצאו כל ראיות בנושא.

"הממשלה הרוסית ניסתה להתערב בהליך הבחירות האלה, אבל בזכות החקירה המקיפה של התובע המיוחד אנחנו יודעים כעת שהפעילים הרוסים שביצעו את המזימות האלה לא שיתפו פעולה עם הנשיא טראמפ או עם קמפיין טראמפ", אמר באר.

בסיכום חקירת הדו"ח כתב באר, כי התובע מולר אינו קובע שהנשיא טראמפ ביצע עבירה של שיבוש הליכים, אך גם אינו פוטר אותו מעבירה שכזו. מולר העביר את האחריות לתובע הכללי באר שכאמור הבהיר כי אין לו ראיות מספקות.

בחקירה נבדק אם טראמפ שיבש הליכים כשהדיח את ג'יימס קומי מראשות ה-FBI וכאשר סיפק הסבר חלקי בלבד לפגישה של בנו עם עורכת דין רוסייה במהלך קמפיין הבחירות, כשעל פי הטענות היא הייתה אשת הקשר בין הצדדים. למרות מסקנות הדו"ח - והיעדר מסקנה חותכת של מולר בעניינו של טראמפ - הנשיא ואנשיו היו מתוחים מאוד מחשיפת הגרסה הנרחבת של הדו"ח לציבור והנשיא צייץ רבות לאחרונה בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר