פיגוע הירי בחב"ד

טראמפ שוחח עם הרב גולדשטיין; "ניחם בשם כל האומה"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוחח עם הרב ישראל גולדשטיין, שליח חב"ד שנפצע בפיגוע הירי בבית הכנסת שבנה, והביע את ניחומיו בשם האומה האמריקנית. הלילה, הרוצח הואשם ברצח (אקטואלי)

הנשיא טראמפ והרב גולדשטיין (צילום: אבי אוחיון, לע"מ, פלאש 90; מתוך פייסבוק)

נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, שוחח הלילה (שני) בטלפון עם הרב ישראל גולדשטיין, שליח חב"ד בעיירה פוואיי, בסאן דייגו שבקליפורניה, שנפצע בפיגוע הירי בבית הכנסת שייסד ומנהל.

הנשיא טראמפ הביע בפני הרב גולדשטיין את ניחומיו ומהבית הלבן נמסר כי הנשיא "ביקש לנחם בשם האומה האמריקנית כולה".

לאחר הרצח הגדיר הנשיאע טראמפ את הירי כ"פשע שנאה" וכתב: "מחשבותיי ותפילותיי נשואות לנפגעים; רשויות אכיפת החוק עשו עבודה נהדרת".

בתוך כך, הלילה, הואשם הרוצח ג'ון ארנסט בסעיף אחד של רצח מדרגה ראשונה ובשלושה סעיפים של ניסיון לרצח.

חוקרי משטרת סן דייגו מעריכים כי הרוצח ג'ון ארנסט פעל לבדו וציינו כי אין אינדיקציה לכך שהיה חלק מקבוצה או מארגון כלשהו.

אמש, שחזר הרב גולדשטיין את רגעי האימה במהלך פיגוע הירי. הרב גולדשטיין נזכר כיצד הניח את ידו על האקדח שבו החזיק המרצח, ג'ון ארנסט, בן ה-19, במהלך הפיגוע - ככל הנראה כדי להרגיע את היורה, שפיצץ לו את האצבעות.

"שמתי את ידיי על האקדח, ואצבעותיי התפוצצו מיד. היורה המשיך, והרג את לורי קיי", סיפר הרב כשהוא מתכוון למתפללת שנרצחה על ידי ארנסט. "הסתובבתי, ראיתי קבוצת ילדים ובהם את נכדתי. מיד רצתי איתם, והבאתי אותם למקום מבטחים. לא שמתי לב בכלל שאיבדתי את האצבעות", תיאר הרב גולדשטיין.


בצל הירי בבית הכנסת, נערכה אתמול עצרת הזיכרון המרכזית לשואה ולגבורה בניו יורק, בהשתתפות אלפים, במהלכה הוקראו שמות קורבנות פיגוע הירי האחרון וכן זיכרונם של קרובנות השואה, וקורבנות האנטישמיות בפיטסבורג ובפאווי.

הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין, אמר: "פוגרומים נגד יהודים, קריקטורות אנטישמיות וטענות של חוסר נאמנות יהודים למדינותיהם - כל אלה קדמו לשואה. חשבנו שהאנטישמית תיגמר לאחר הקטסטרופה שהביאה לעולם במלחמת העולם השנייה, אך התבדינו. כיום אותם ניצנים חוזרים, אבל היום אנו למודי ניסיון ויודעים לאן זה עלול להוביל".

כזכור, הרב גולדשטיין שייסד את בית חב"ד לפני 33 שנים - בשנת 1986, נפצע בירי ואיבד שתיים מאצבעותיו. כאמור, ברגעי האימה פעל בתושייה על מנת להציל ולהרגיע את בני הקהילה. ההרוגה בירי, לורי גילברט קיי בת ה-60 ותושבת המקום, הגנה על הרב גולדשטיין במהלך היריות - ונרצחה.

שני ישראלים שהתגוררו בשדרות ועברו לקליפורניה בעקבות ירי הקאסמים - נויה דהן בת השמונה ודודה אלמוג פרץ, נפצעו גם הם בפיגוע הירי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר