בבית הלבן

הרב שניצל מהפיגוע לטראמפ: "אתה מענטש" • צפו

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזמין את הרב גולדשטיין, שנפצע בפיגוע הירי בבית הכנסת בקליפורניה, לעמוד לצידו בטקס יום השואה בבית הלבן, וכיבד אותו לנאום. צפו (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

הנשיא טראמפ הגיע היום (חמישי) לטקס מיוחד לציון 'יום השואה', כשלצידו ניצב 'שליח' חב"ד הרב ישראל גולדשטיין, רב בית הכנסת בפאווי שבקליפורניה, שנפצע בפיגוע הירי הקטלני שאירע במקום בשבת האחרונה, ואיבד בו את אצבעו.

הרב גולדשטיין הוזמן אישית על ידי נשיא ארה"ב לעמוד לידו בנאומו בפני האומה האמריקנית ואף לשאת דברים משלו - בשידור חי.

בנאומו אמר השליח: "אם משהו טוב יכול לצאת מהאירוע האיום והנורא הזה, בואו נחזיר את דקת הדומייה למערכת החינוך הממלכתית. אני רוצה להודות לארצות הברית, ברצוני להודות לנשיא היקר והמכובד שלנו שהוא, כמו שאומרים ביידיש 'מנטש' - פר אקסלנס".

"אדוני הנשיא, כשאתה התקשרת הייתי בבית ומיררתי בבכי. היית האדם הראשון שהתחיל את תהליך הריפוי שלי. אתה מרפא אנשים בזמנים הרעים ביותר שלהם ואני אסיר תודה על כך", הוסיף הרב.

הנשיא מצידו הגיב לרב, ואמר בתוך נאומו: "כאלו מילים יפות אדם משכמו ומעלה. הוא אמר שזהו הרגע הגדול בחייו; לצאת מהחשכה לבית הלבן. תודה רבה רבי אני מעריך את זה".

"ובמלוא הכנות", המשיך טראמפ: "האומץ, החסד והמסירות, שלך נגעו בלבם ונשמתם של כל האמריקאים. התברכנו בכך שאתה ומשפחתך כאן היום. תודה ומסור את תנחומינו לכולם, זו היתה תקופה קשה".

נשיא ארה"ב הוסיף והצהיר: "נילחם במלוא עוצמתנו ובכל שברשותינו, על מנת להביס את האנטישמיות,, לשים קץ למתקפות על העם היהודי, ולהתגבר על כל צורות הרדיפה, אי הסובלנות והשנאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר