"לצאת מהקופסה"

רון קובי: לכבוד התנא הקדוש - שיט עם ספרי תורה

אחרי מאה שנה: רון קובי הכריז על ביטול תהלוכת ספרי התורה המסורתית לקבר רבי מאיר. במקום זאת, מתכנן ראש עיריית טבריה שייט על הכינרת - עם ספרי התורה (אקטואליה, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ראש עיריית טבריה (צילום: רון קובי בפייסבוק)

בעוד כשבועיים, בתאריך י"ד אייר, חל יום ההילולה של התנא הקדוש רבי מאיר בעל הנס זי"ע, כאשר מדי שנה, מאז שנת 1919, מתקיימת תהלוכה מסורתית עם ספרי תורה מבית הכנסת העתיק 'עץ החיים', דרך רחוב הבנים ועד לאתר הקבר.

לאחר מאה שנה בדיוק, בהן כאמור התהלוכה המסורתית מתקיימת מבית הכנסת "עץ חיים" לציון הקדוש, מכריז הערב (חמישי) ראש העיר טבריה רון קובי על ביטול התהלוכה המסורתית, ובמקום זאת הוא מתכנן תהלוכה מהטיילת.

לפי תכנונו של קובי, את ספרי התורה יוציאו מבית כנסת "עץ חיים" של רבי חיים אבולעפיה על גבי סירות, ומשם התהלוכה תצא בשייט לעבר הציון של רבי מאיר על הנס, כשעל סיפון הסירות יהיו רבני העיר ותושביה - עם ספרי התורה.

תמונת השיט העתיק עם ספרי התורה, אותה הציג קובי

על השינוי הדרמטי הודיע ראש העיר כדרכו בשידור בפייסבוק ,תוך שהוא מציג ציור עתיק של יהודים נוסעים על גבי סירות לציון רבי מאיר בעל הנס, בשנה הראשונה בה התקיימה התהלוכה בשנת 1919, לפני מאה שנה.

אנשי ראש העיר הסבירו בשידור החי: "חשבנו מחוץ לקופסה. זה יהיה הרבה יותר שמח, הרבה יותר ססגוני ומעניין; סירות גדולות עם כל אנשי העיר, ספרי התורה והרבנים. משהו שמחזיר את העבר, ומביא גם חדשנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר