בעקבות אברג'יל

מחאת הח"כית החילונית: תחבוש כיסוי ראש

מטח ההעלבות שספגה מנחת טקס המשואות לינור אברג'יל, משום ש"העזה" להופיע עם כיסוי ראש ססגוני לראשה, הכעיס את ח"כ שרן השכל והוביל אותה לכסות גם את ראשה שלה (ציצית)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
ח"כ השכל, הערב (צילום: מתוך דף הפייסבוק הרשמי)

חברת הכנסת שרן השכל (ליכוד), לא מוכרת כמתחזקת בדת או מקפידה על מסורת ישראל, כחלק מעמיתיה למפלגה, אך אירועי היום (חמישי) הובילו אותה להחלטה יוצאת דופן: לעטות לראשה מטפחת.

את הרקע לבחירה המפתיעה, נימקה ח"כ השכל בפוסט נוקב, אותו פרסמה בדף הפייסבוק שלה, שעיקרו - מסע ההעלבות שספגה מאז אמש מנחת טקס המשואות לינור אברג'יל, לאחר הופעתה באירוע הנצפה כששביס מסוג 'בובו' לראשה, בשל היותה שומרת מצוות.

מראה בלתי שגרתי זה, הכעיס לא מעט חילונים, שפרקו במהלך היממה האחרונה את תסכולם בהעלבות וביטויי גנאי כלפי אברג'יל - דמות מוערכת ומפורסמת בארץ ובעולם.

כך לדוגמה השופט בדימוס עודד אל-יגון, נשיא בית משפט השלום בבאר שבע לשעבר, שכינה את כיסוי הראש הזה "תרבוש רב-קומות", בפוסט בוטה שפרסם.

אברג'יל פותחת ומנחה את הטקס (צילום מסך)

בתגובה לכך, כתבה חברת הכנסת מהליכוד: "טקס הדלקת המשואות הוא טקס ממלכתי מאחד, של כלל אזרחי ישראל. המרקם הישראלי בנוי מפסיפס של דתות, עדות, תרבויות, נשים וגברים. היכולת שלנו לשרוד במדינה הזו, למרות השסעים בינינו, נובעת מהיכולת להכיל, לכבד ולקבל האחד את השני".

"לצערי", הגיעה שרן השכל לנקודה, "ראיתי הררי ביקורת ארסית כלפי המנחה המצוינת של טקס המשואות, לינור אברג'יל; ביקורת שמכניסה סכין של שנאה בין חרדים לחילונים ואפילו בין מזרחים לאשכנזים, בהתנשאותה הנוראית".

"מעבר לזה, ואף גרוע יותר, ראיתי המון ביקורת מנשים וגברים על אישה, שבחרה לכסות את ראשה. בחירתה של אישה לשים כיסוי ראש היא אישית, אינדיבידואלית, ומעל הכל צריכה להיות שלה; ולא של אף אחד אחר. גברים שמעבירים ביקורת ולועגים לבחירתה של אישה לשים כיסוי ראש, אינם שונים מגברים שדורשים ומצווים על נשותיהם או בנותיהם לשים אותו. בשני המקרים, זו פטרונות שפשוט דוחה אותי", טוענת הח"כית.

אברג'יל עם ה'בובו' בהנחיית הטקס, אמש (צילום מסך)

לדבריה, "הנשים בינינו שמעזות לומר לאישה אחרת מה צריכה להיות הבחירה שלה בחייה, גורמות לי להבין שנכונה לפמיניזם עוד דרך ארוכה. אנחנו, כנשים, קיבלנו לאורך ההיסטוריה תכתיבים חברתיים כיצד אנו צריכות לחיות, אך לא רק מגברים. גם נשים היו לא פעם מכשול אדיר בדרך למהפכה ששחררה אותנו, כיוון שלא רק שלא העזו לערער על סדר העולם, אלא בחרו להשתתף בו".

"פמיניזם זו בחירה אישית של כל אחת ואחת מה לעשות ואיך לחיות את חייה - מה ללבוש, מה ללמוד, במה לעבוד, איך ומתי להקים משפחה ועם מי. אלה החיים שלנו וההחלטות שלנו בלבד. נשים, תזכרו את זה לפני שאתן מחליטות עבור מישהי אחרת מה נכון או מה יפה לה".

וכאן ח"כ שרן השכל הפתיעה: "לכן, לא רק מתוך סולידריות עם לינור - שהיתה כל כך יפה עם כיסוי הראש - אלא כמחאה על הפטרונות, התנשאות ושיסוי אלך השבוע עם כיסוי ראש, בתקווה, לפתוח לאותן נשים וגברים את הלב והראש".

"אני קוראת לנשים חילוניות לעמוד לצד הנשים המסורתיות, החרדיות והערביות שמכסות את ראשן מתוך בחירה! ולשנות את תמונת הפייסבוק שלהן לתמונה עם כיסוי ראש", סיימה השכל את הפוסט, שצבר תוך זמן קצר תהודה רבה ברשתות החברתיות, וצירפה את תמונתה העדכנית: עם כיסוי ראש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר