נעצר חשוד בהרעלת הנשרים ברמת הגולן

במשמר הגבול של משטרת ישראל עצרו הערב חשוד בהרעלת הנשרים ברמת הגולן. ההרעלה הביאה למותם של שמונה נשרים, חצי מאוכלוסיית הנשרים ברמת הגולן (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דודי פילס, רשות הטבע והגנים)

חקירה שנפתחה ביום שישי במשמר הגבול בדבר מותם של 8 נשרים ברמת הגולן הובילה הערב למעצרו של חשוד, תושב טובא זנגרייה בשנות ה- 30 לחייו.

מדובר באירוע חמור של הרעלת בעלי חיים ומרגע חשיפת המקרה פועלת משטרת ישראל בסיוע רשות הטבע והגנים עם כל האמצעים שעומדים לרשותה לפיענוח העבירה.

מחר תבקש המשטרה את הארכת מעצרו. החקירה נמשכת.

כזכור, ביום שישי האחרון דווח על ידי רשות הטבע והגנים כי שמונה נשרים הורעלו למוות ברמת הגולן. שני נשרים נוספים נמצאים בטיפול. מדובר בחצי מאוכלוסיית הנשרים הקטנה יחסית ברמת הגולן, שנפגעה מההרעלה. אחד הנשרים שהורעל הוא נשר שהובא במיוחד מספרד, כדי לסייע בריבוי אוכלוסיית הנשרים בגולן חלק מפרויקט מיוחד בנושא.

בסמוך לפגרי הנשרים נמצאו שועל ושני תנים מתים, ונערכות סריקות אחרי בעלי חיים נוספים שנפגעו, וכן בניסיון לאתר את מקור ההרעלה כדי למנוע פגרים נוספים של בעלי חיים.

הנשרים אכלו את הפגרים שהורעלו ונפגעו גם הם. שני הנשרים ששרדו את ההרעלה הועברו לקבלת טיפול בבית החולים לחיות בר בספארי.

ברשות הטבע והגנים אמרו כי מדובר באירוע חמור שמתרחש בעונת הקינון, דבר שעשוי להביא גם לאובדן ביצים וגוזלים שיוותרו ללא הוריהם. "מספיק הרעלה אחת גדולה כדי להביא להכחדת הנשרים", אומרים ברשות הטבע והגנים שהפעילה בשנים האחרנות תכנית מיוחדת לשיקום אוכלוסיית הנשרים ברמת הגולן.

בחברה להגנת הטבע אמרו בעקבות המקרה הקשה: "הרעלה היא אחת העבירות החמורות מבחינת השפעתן על חיות הבר כולן, ועל הנשרים בפרט. למרות זאת, החוק להגנת חיית הבר הנוכחי, אינו מאפשר למצות כראוי את הדין עם הפושעים, ובכך, למעשה, מפקיר את אוכלוסיית הנשרים בישראל, שנמצאת על סף הכחדה. אנחנו מקווים שמי שאחראי על העוול הנורא הזה, יישא במלוא חומרת הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר