מרכיבים ממשלה

הדרישה: ועדת רבנים להיתרי עבודה בשבת

המפלגות החרדיות דורשות מנתניהו, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, להקים מחדש ועדת רבנים ואנשי מקצוע כדי שזו תדון ותכריע בבקשות למתן היתרים לעבודה בשבת, כך מדווח קובי נחשוני ב'ידיעות' (אקטואלי)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ראשי 'יהדות התורה' (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

המשא ומתן הקואליציוני לקראת הרכבת הממשלה הבאה נמשך במרץ, למרות העיכוב הצפוי בהתקדמות ממשית מול יהדות התורה, בעקבות חילולי השבת האדירים סביב אירוע האירוויזיון.

קובי נחשוני מדווח הבוקר (שני) ב'ידיעות אחרונות' כי המפלגות החרדיות דורשות מראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, להקים מחדש ועדת רבנים ואנשי מקצוע - שפעלה בעבר - כדי שזו תדון ותכריע בבקשות למתן היתרים לעבודה בשבת.

הוועדה, מטבע הדברים, תכריע ותיתן היתר לעבודות בשבת - רק במקרים של פיקוח נפש, כפי שמתירה ההלכה.

לפי הדיווח, הוועדה תורכב ממומחים ליישום ההלכה בחיים המודרניים ומעמדה - כך דורשים המפלגות - יוסדר בחוק כמייעצת לשר העבודה, כאשר לפי הצורך, היא תציע פתרונות כחלופה לעבודות בשבת.

בסיעת 'יהדות התורה' מקווים כי האחריות על משרד העבודה והרווחה תופקד בידי סגן שר מטעמם.

לפי הדיווח של נחשוני, יהדות התורה מובילה את הדרישה להקמת הוועדה המייעצת, ש"ס הצטרפה אליה ובנוסף גם ראשי 'איחוד מפלגות הימין' הודיעו כי תומכים בדרישה.

ליצמן, כך דווח ב'ידיעות', נפגש בימים האחרונים עם רבנים ומומחים כדי לרתום אותם למהלך ואולי לגייסם כחברים בוועדה.

מ'הליכוד' נמסר בתגובה לפרסומים השונים בתקשורת כי "במסגרת המשא ומתן הקואליציוני עולות הצעות שונות על ידי השותפות הקואליציוניות של הליכוד, לרבות בתחום השבת האיזון בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת. הפרסומים הסנסציוניים בתקשורת כוללים גם הצעות שלא נידונו, ופרשנות מגמתית ומטעה שנועדו למנוע כל ניסיון להחזיר את האיזון בין הרשות המחוקקת שנבחרה על ידי העם, לבין הרשות השופטת. העיקרון שימשיך להנחות את הליכוד הוא שמירה על בתי משפט עצמאיים וחזקים, אך אין זה אומר שבית המשפט הוא כל יכול".

מנגד, יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, ממשיך לזרוע שנאה ומחלוקת וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "יש סיכומים עקרוניים בין הליכוד למפלגות החרדיות. מקצר לכם את העיקר: מכרו אתכם. בגדול. שימו לב גם לתרגיל הקבוע - הם מנסים להבליט את הנושאים העקרוניים (גיור, גיוס) כדי שאף אחד לא ישים לב לזה שמדובר בתקציבים שלא היו כמותם מעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר