"אנחנו ממש שבורים"

שמילי פישמן נשרף למוות; המשטרה בודקת חשד לרציחתו

בשריפת מכונית לפנות בוקר בבורו פארק, נספה צעיר חרדי, בן לממשפחה חסידית מוכרת • תושבים מספרים ל'כיכר השבת', כי משטרת ניו יורק חוקרת כעת את הטרגדיה כתיק של רצח (חרדים, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
שמילי פישמן ע"ה (צילום: באדיבות המצלם)

חשד לרצח חרדי: במכונית שעלתה באש לפנות בוקר (שני) בשכונה החרדית בורו פארק, קיפח צעיר את חייו.

זירה קשה נצפתה בסביבות השעה 03.00 (שעון ארה"ב) ברחוב ה-39 של רובע ברוקלין שבניו יורק: מכונית עלתה בלהבות, כשבתוכה צעיר - שנשרף למוות בכסא הנהג.

בחלק מכלי התקשורת דיווחו אמנם כי הקורבן לא היה יהודי, אך תושבים מעידים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מתנדבי ארגון כבוד המת החרדי, 'מתעסקים' (המקביל האמריקני לזק"א, י"ב), נצפו בזירה הקשה.

מי שקיפח את חייו בתאונה הקשה הוא שמילי (שמואל פנחס) פישמן, בן למשפחה מוכרת בחסידות באבוב-45 בבורו פארק. "סבו הוא בעל מכולת בשכונה", מספר תושב ל'כיכר השבת'.

על פי דיווח באתר BoroPark24, המכונית שבה שהה הקורבן עלתה באש כשחנתה על מדרכה ברחוב 39, פינת השדרה ה-12. בתוך כעשר דקות הגיעו כוחות הכיבוי לזירה.

הרכב, הונדה שנת 2018, היתה בבעלותו של שמילי. הוא שהה לבדו במכונית, ככל הנראה כשהגיע לסדר דבר מה בבית העסק שברשותו, המתמקד באומנות בעץ. כאשר כוחות ההצלה הגיעו לחלצו מן המכונית אפופת הלהבות, היה מאוחר מדי ומותו נקבע במקום, למרבה הצער.

גם בשעה זו מצויים בזירה חוקרי שריפות וקציני משטרת ניו יורק, בכדי לבדוק את סיבת השריפה. הרחוב כולו סגור לצורך החקירה, ולפי דיווח של תושב האזור, המשטרה מתייחסת לעניין בשלב זה כתיק של רצח.

ערוצי תקשורת מקומיים שהגיעו לזירה דיווחו כי חוקרי משטרה נצפו סורקים ביסודיות רבה את כל האזור בחיפוש אחר חומר דליקה שאולי היה מעורב. הם אף ביקשו לבדוק אם שמילי היה עדיין חי כאשר פרצה האש במכוניתו, והאם הוא שהחנה אותה על המדרכה.

לצד החשד כי מדובר ברצח, יתכן שאירעה תקלה במכונית בזמן ששמילי נרדם בה או אפשרויות נוספות. בכל מקרה, הטרגדיה שאירעה בלב ליבה של בורו פארק מסעירה את תושביה.

שמועות כי מדובר בהתאבדות - הוזמו על ידי מכריו של הנפטר. לדברי אחד מחבריו הקרובים, "אנו ממש שבורים. שמילי היה במקום טוב מאד בחייו, אני יודע שהוא מאד הצליח. אלו שחושבים שלילי, שיפסיקו לחשוב שלילי. שידליקו נר לעילוי נשמתו ובכך יהיה מליץ יושר לכולנו".

בתוך כך מדווח כי ידידיו וקרוביו של המנוח ארגנו לו הלוויה, שתצא לדרכה עם שקיעת החמה.

במודעה שנתלתה בבורו פארק נכתב כי "הלויה של הבחור שמואל פנחס פישמן עליו השלום, בן מוה"ר שלמה ני"ו, יהיה אי"ה היום, יום שני, בשעה 17.00 (שעון ארה"ב) לפני בית מדרשנו" - בית הכנסת של באבוב-45 בשכונה.

"בילע המוות לנצח, ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר, ובא לציון גואל במהרה בימינו אמן", מסתיימת המודעה.

חוקרי שריפות בזירה (צילום: BoroPark24) הרכב השרוף (צילום: BoroPark24)
הרכב השרוף (צילום: BoroPark24)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר