סוער במירון

מחלוקת בעקבות הגדלת שטח ההדלקה של תולדות אהרן

מי דרש להוסיף עוד טריבונות לשטח ההדלקה של חסידות תולדות אהרן? ויכוח בין המשטרה לאנשי החסידות, המחטף ובניית הפארנצ'עס ביום העצמאות, הצעקות והאיומים (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, שירה הרשקופ, שמולי הרשקופ, כיכר השבת)

הצעקות הרמות נשמעו היטיב ברחבי מתחם ציון הרשב"י באתרא קדישא מירון. הוויכוח הסוער בין נציגי המשטרה לאנשי חסידות תולדות אהרן הביאו אמש (ראשון) לחילופי האשמות קשים בין הצדדים.

מידי שנה, מדליק האדמו"ר מתולדות אהרן את ההדלקה האחרונה לקראת צאת יום ל"ג בעומר, הילולת הרשב"י, במירון, בהשתתפות רבבות מישראל.

בשל הדוחק הרב השורר במקום, הוחלט השנה להגדיל את הרחבה העמוסה לעייפה, על ידי בניית טריבונות חדשות ברחבה סמוכה.

החל משלב זה, הדעות חלוקות. בתולדות אהרן טוענים כי הדרישה לכך הגיעה מהמשטרה. אחרים טוענים כי יש אינטרסים אחרים מאחורי הרצון להגדלת המקום.

גורמים בכירים ב'תולדות אהרן' טוענים בשיחה עם 'כיכר השבת', כי המשטרה היא זאת שדרשה לפני מספר חודשים הוספת טריבונות בשטח הסמוך, כתנאי לקיום ההדלקה במקום.

לטענתם, כעת, פחות משבועיים לפני ההילולא הגדולה, חזרה בה המשטרה מהסיכומים מפורשים אותם היא דרשה, בגלל לחצים אותם מפעילים גורמים הטוענים לבעלות ולחזקה על השטח המדובר.

ביום העצמאות, במחטף, הקימו את הטריבונות במתחם המדובר. קציני המשטרה שהגיעו אתמול למקום, התעמתו עם נציגי החסידות.

גורמים המעורבים בפרטים טענו בשיחה עם 'כיכר השבת' כי המשטרה אף הוציאה צו הרחקה נגד אחד האחראים למחטף ולבניית הטריבונות ביום העצמאות, אך במשטרה הכחישו את קיומו של הצו.

דובר המשטרה, שבתי גרברצ'יק אמר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מדובר בתקלה טכנית של המארגנים, שהחלו לבנות טריבונות לפני שהיה להם את כלל הרישיונות המתאימים, מה שגרם לאי הבנה בין המארגנים למשטרה.

לדבריו, לאחר דין ודברים, ולאחר שנושא הרישוי סודר, הסכימה המשטרה להשאיר את הטריבונות בשטח הסמוך למתחם תולדות אהרן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר