זעזוע בקהילה

מחריד: אשתו של העסקן הותקפה באכזריות; מצבה אנוש

אשתו של מזכיר הקהילה היהודית בעיר הלסינברג שבשבדיה, נדקרה - ככל הנראה על רקע אנטישמי. האישה, בשנות ה-60 לחייה, נפצעה אנושות; חשוד בדקירה נתפס, בתום מצוד (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
זירת הדקירה (צילום: מתוך האתר המקומי Aftonbladet)

על רקע אנטישמי: אשתו של מזכיר הקהילה היהודית של שבדיה נדקרה היום (שלישי) בעיר הלסינבורג, סמוך לעיר מגוריה - מאלמה. כתוצאה מכך, היא נפצעה באורח קשה מאוד.

על פי דיווחים בכלי התקשורת במדינה, הרקע למעשה, הנחקר בשעה זו כניסיון רצח, הוא ככל הנראה אנטישמיות.

לפי עדי ראייה, האישה, בשנות ה-60 לחייה, הותקפה באכזריות באמצעות סכין תשע פעמים. עד ראייה נוסף סיפר לתקשורת המקומית כי שמע את המותקפת זועקת באנגלית: "תעזרו לי, תעזרו לי!".

התקיפה אירעה בסביבות השעה 07.30 (שעון סטוקהולם), ברחוב הומה אדם והמעשה גרר תשומת לב רבה מצד עוברי אורח, שהזעיקו את המשטרה למקום.

חוקרי משטרה שסרקו את הזירה ובדקו ממצאים, פתחו בשעה זו את הרחוב החסום לתנועת כלי רכב, כך מדווח אתר חדשות בלגי.

מבית החולים בו היא אושפזה נמסר, כי מצבה הרפואי מוגדר אנוש. יצויין שבשעות אלו מטפלת נציגות משרד החוץ בנושא. מן המשרד נמסר כי "הנציגות בקשר שוטף עם הרשויות, ותעדכן ברגע שיוודע המניע לתקיפה".

בית הכנסת המרכזי במאלמה, שבדיה (צילום: שאטרסטוק)
בית הכנסת המרכזי במאלמה, שבדיה (צילום: שאטרסטוק)
הגדלה

התוקף נמלט רגלית מהזירה ונערך בשעות האחרונות מצוד אחריו. בערוץ תקשורת מקומי דווח כי בשעה זו כבר ישנו חשוד במעשה שנעצר על ידי המשטרה. לצד זאת, הגבירה המשטרה את האבטחה באזורי המרכזים היהודיים במקום.

אחד מבני הקהילה התראיין לשדר הטלוויזיה השבדית SVT, ואמר כי "אנחנו לא יודעים אם זה צירוף מקרים, או שהתקיפה קשורה לפעילותה בקהילה. אנחנו מזועזעים עמוקות, המותקפת היא אדם נפלא ומועיל מאוד, והיא הזדמנה לאירוע הטראגי הזה".

יצויין שלמרות האוכלוסייה היהודית הקטנה יחסית, רווי האזור באנטישמיות: רק בשבועות האחרונים הורשע אימאם במסגד בהלסינבורג, לאחר שהסית נגד יהודים.

בנוסף, שוגרו בשנים האחרונות מספר איומים כלפי מוסדות יהודיים באזור מאלמה. היו אף מספר פעמים בהם אנטישמים גרמו נזקים לבתי כנסת.

בשבדיה קיים הריכוז היהודי הגבוה במדינות סקנדינביה. רוב יהודי המדינה מתגוררים בבירה סטוקהולם, אך ישנן קהילות גם בערים אחרות כמו בגטבורג ובמאלמה - בה מתגוררים כאמור המזכיר ורעייתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר