אין עתיד

בנאום הבכורה: גבי אשכנזי נגד נתניהו והחרדים

ח"כ גבי אשכנזי תקף בנאום הבכורה שלו את ראש הממשלה נתניהו על חוקי החסינות והמשיך את קו ההסתה של יאיר לפיד נגד הציבור החרדי: "הרסני מבחינה חברתית" (חדשות, בארץ)

(צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי)

ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) נשא הערב (שלישי) את נאום הבכורה שלו כחבר כנסת ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונתו לקדם חוקים שיתנו לו חסינות ותקף גם את הציבור החרדי, במה שנראה כהמשך ההסתה של יאיר לפיד.

"אנחנו אמנם אופוזיציה, אבל נהיה אופוזיציה אחראית", אמר אשכנזי בנאומו, "בכל מקום בו קיימת טובת הציבור, נפעל באחריות. אבל באותה מידה, אנחנו מתחייבים שכאשר תנסו לשים למרמס את עקרונות הדמוקרטיה, לפלג, ולשסע, אנחנו נהיה חומת מגן שלא ראיתם כמותה".

אשכנזי הוסיף ואמר כי "מחויבותה של כחול לבן יחד עם האופוזיציה לוודא שראש הממשלה נתניהו לא יצליח להעביר את חבילת החוקים האנטי דמוקרטים שלו, וליצור לעצמו עיר מקלט. אני פונה מכאן גם לחבריי בקואליציה, אל תאפשרו בהסכמים הקואליציוניים חסינות לחשודים בפלילים, אני מאמין כמוכם אף אדם אינו מעל החוק. אף אדם. גם אם הוא ראש הממשלה. ההיסטוריה תשפוט את כולנו וגם אותכם על התנהגותנו ואת בחירתכם בעת הזו".

אשכנזי דיבר על המדינה ואמר כי "עבור בני הדור שלי, מדינת ישראל איננה דבר מובן מאליו. שילמנו על עצמאותנו מחיר יקר. אך עבור ילדינו ונכדינו מדינת ישראל היא עובדה קיימת. הם פחות מודאגים, הם לא חוו את הסכנות, השסעים, את פוטנציאל ההרס, את ההסתה והשנאה.

"מדינת ישראל היא מדינה חזקה, מדינה ללא איום ביטחוני קיומי. ובכל זאת, אם ניתן להצביע על איום ממשי שנשקף למדינה - הוא האיום הפנימי, על אופייה, דמותה, לכידותה וחוסנה החברתי. זהו האתגר הגדול שאנחנו ניצבים בפניו".

אשכנזי המשיך את קו ההסתה של לפיד ואמר כי "עלינו לשנות את המציאות לפיה ציבור קטן והולך של צעירים וצעירות, משרת את המדינה בצבא, בקהילה, בשירות לאומי ואזרחי, לומד, עובד, משלם מיסים אבל נושא על כתפיו ציבור גדל והולך של צעירים שלא משרתים, לא עובדים ולא משלמים מיסים. זה הרסני מבחינה חברתית, פוגע בחוסן הלאומי, ואינו בר קיימא מבחינה כלכלית".

גבי אשכנזי הוסיף הצהיר כי הוא מתכוון להקדיש את הקדנציה עבור הצעירים של מדינת ישראל ולהילחם למענם מהכנסת: "בעייני הצעירים שלנו הם העתיד של מדינת ישראל, ואנחנו צריכים להבטיח עבורם עתיד טוב יותר- מבחינה כלכלית, חברתית וביטחונית. עלינו לשנות את המציאות לפיה לצערי אפשר לקבוע את עתידם של ילד וילדה על פי מקום היוולדם.

"כל בני האדם נולדו שווים ועלינו לוודא שלכל אחד ואחת מהם תהיה הזדמנות שווה. מניסיוני כל צעיר, בהינתן הזדמנות שווה ואמיתית, יכול להיות בבוא היום רמטכ"ל בצה"ל ואני ההוכחה לכך. אני קיבלתי הזדמנות. אני מתכוון להקדיש את הקדנציה שלי להם, לצעירים של מדינת ישראל, אני אלחם עבורם מהכנסת".

ניר ברקת, הערב (צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי)

גם ח"כ ניר ברקת (הליכוד) נשא הערב את נאום הבכורה שלו כחבר כנסת ואמר כי "כראש העיר ירושלים, נדרשתי לקדם את ירושלים לטובת כלל תושביה, למבקריה ולאוהביה בעולם כולו, בירושלים, קונפליקטים אינם "בעייה" אלא "תכונה". עסקתי רבות במושג "סטטוס קוו". מושג חשוב ורלוונטי היום יותר מתמיד, הפרשנות שאני נותן למושג סטטוס קוו הוא: שבמקומות בהן לא ניתן לגשר בין תפישות עולם מנוגדות, בין חילונים לחרדים, בין יהודים למוסלמים, בין ימין לשמאל, מייצרים "פשרות חברתיות" במטרה לחיות יחד, בעולם שאינו מושלם עבור אף אחד".

ח"כ ברקת התייחס למעבר לזירה הארצית והציב כיעד מרכזי את קידום הפריפריה: "לאחר ששירתי את תושבי ירושלים ב-15 השנים האחרונות, גמלה בליבי ההחלטה לקחת את ניסיון חיי ולהביא אותו לרמה הלאומית. קידום הפריפריה בוער בעצמותיי, וחייב לבעור בעצמות כל חברי הבית הזה. אסור לנו להגיע למצב שמירב האוכלוסייה תתרכז בין גדרה לחדרה. אנחנו צריכים לחולל שינוי תפיסתי ולהגדיר כמשימה לאומית לשמור על חבלי ארץ ישראל בפריפריה הגיאוגרפית של המדינה, אני מתכוון לפעול למימוש משימה זאת בכל כוחי ולשם כך אשמח לשיתופי פעולה נרחבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר