פרסום ראשון

ליצמן וגפני חשפו: הליכוד הציעו ממשלה בלי איווט ליברמן

ליצמן וגפני הציגו בישיבת המפלגה את ההצעה האחרונה של 'הליכוד' בנושא הגיוס והשבת, הסבירו את עמדתו של ליברמן וחשפו כי בליכוד הציעו הקמת ממשלה צרה. והיתה גם ביקורת פנימית (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: במשך שעתיים תמימות ישבו הערב (שלישי) חברי סיעת 'יהדות התורה' בבית 'דגל התורה' בבני ברק כדי ללבן את הדרישות של המפלגה ממפלגת 'הליכוד' במשא ומתן הקואליציוני. במהלך הישיבה, השמיעו ראשי המפלגות בפני מזכירי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל', את עמדת הליכוד באשר לחוק הגיוס ולסוגיית השבת.

בשלב זה, כך נודע ל'כיכר השבת', נראה כי הבעיה המרכזית העומדת לפתחה של המפלגה היא סוגיית חוק הגיוס. במפלגה מנסים לפעול לחוק ללא סנקציות פליליות וללא קביעת יעדים, בניגוד לעמדתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

ראשי המפלגות, יעקב ליצמן ומשה גפני, הסבירו למשתתפים כי ליברמן מקשיח את עמדתו בסוגית הגיוס, ובימים האחרונים הקשיח את עמדתו עוד יותר, בשל עמדת החרדים לגבי חילולי השבת סביב האירוויזיון. הח"כים חשפו כי בליכוד אף עלתה הצעה להקים ממשלה צרה ללא ישראל ביתנו.

מחר, צפויים להיוועד מזכירי מועצות גדולי התורה ולסכם את הנוסח הסופי של ההצעה המעודכנת מ'הליכוד', אותו יגישו בפני גדולי התורה, חברי המועצות, שידונו ויאשרו את הנוסחה הסופית הן של חוק הגיוס והן לשמירה על כבוד השבת.

מכתבו של נתניהו על חילולי השבת

ישיבת המו"מ הבאה בין יהדות התורה והליכוד, שנועדה להיום ונדחתה, תתקיים לאחר שתתקבל הכרעתם של גדולי ישראל בעניין מתווה הגיוס והשבת. ל'כיכר השבת' נודע כי צוותי המו"מ של יהדות התורה והליכוד צפויים להיפגש מחר בשעה 15:00 במשכן הכנסת.

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך הישיבה אחד מחברי הכנסת מתח ביקורת פנימית ואמר כי "יש אנשים מכאן שלצערי רצים ליריב לוין ואומרים לו שיהדות התורה לא רוצה סגני שרים במעמד שרים, והוא מצידו אומר מה אתם רוצים, תסתדרו אתם בפנים".

בכיר ב'יהדות התורה' אומר ל'כיכר השבת' כי ישנה תחושה של התקדמות במגעים ותקווה לחתום כבר בימים הקרובים. עוד מוסיף הבכיר ב'יהדות התורה', כי על פי ההצעה העכשווית, יש ניסיון לקדם באופן מהיר חתימה עם הליכוד על נושאי הליבה בראשם הגיוס, השבת ותקציבים. כאשר יתר הסוגיות ביניהם התפקידים עבור חברי הכנסת ייסגרו לאחר החתימה.

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', ביטול פגישת המשא ומתן הערב עם הליכוד אינו נובע ממתיחות או ממשבר בין הצדדים, זאת לאחר שראש הממשלה נתניהו נועד אמש לפגישה מיוחדת ליצמן וגפני, במהלכה הלחיץ אותם לחזור עם תשובות בהקדם. בעקבות כך, במקום פגישת המשא ומתן, הוחלט לכנס את סיעת 'יהדות התורה'.

במהלך ישיבת הסיעה, הציגו ליצמן וגפני לחברי הכנסת את המכתב שקיבלו מראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות סערת חילולי השבת באירוויזיון בו הבהיר כי מדובר באירוע בינלאומי שאינו בשליטת הממשלה המכתב את השבת.

המכתב הובא בפני מזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' אברהם רובינשטיין ומזכיר 'המועצת' של 'אגודת ישראל' יעקב ולצר.

ראש הממשלה כתב במכתבו: "הרינו להבהיר כי תחרות האירוויזיון היא אירוע יחידני בינלאומי שנקבע מבעוד מאוד בסטנדרטים בינלאומיים שאינם בשליטה ממשלתית ומנוהל באופן בלעדי על ידי תאגיד השידור הציבורי ולא על ידי הממשלה".

עוד הוסיף נתניהו במכתב שנחתם על ידו כי "ממשלת ישראל אינה מעוניינת בחילול השבת, וכי רוב רובם של המשתתפים הינם מחו"ל ואינם יהודיים. ממשלת ישראל מכבדת את יום השבת כיום המנוחה הלאומי ותמשיך לשמור על הסטטוס קוו המונהג בישראל לאורך השנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר