בליל שישי - תפילת רבים

הגר"ח על חילול השבת באירוויזיון: 'סכנה לכל הישוב בארץ'

בעקבות חילולי השבת הצפויים באירוויזיון, מזהיר מרן הגר"ח קנייבסקי כי זו סכנה לכל הישוב כאן בארץ ומורה על תפילת רבים בליל שישי בחצות הלילה. הגר"ג אדלשטיין: להתחזק בשמירת השבת (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"סכנה לכל הישוב בארץ": בעקבות חילולי השבת האדירים שייערכו סביב אירוע האירוויזיון שייערך במוצאי השבת הקרובה בתל אביב, מורה מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, ואליו הצטרף ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, להתכנס בחצות הלילה בליל שישי הקרוב לתפילת רבים בכל בתי הכנסיות ברחבי הארץ.

ל'כיכר השבת' נודע כי הגר"ח קנייבסקי נשאל, בטרם פרסום המכתב, האם יש לחשוש שקריאה לקיום עצרות תפילה תגרום לכך שהציבור יתוודע לאירוויזיון והשיב כי "זה לא יזיק, אדרבה צריך להתפלל שלא יהיה קטרוג על כלל ישראל".

תחת הכותרת "זעקת השבת", כותב מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי במכתבו, אותו ניסח הגר"ח פיינשטיין: "הנה קמו מרשיעי ברית לחלל את שבת קדשינו ותפארתנו בפרהסיא גדולה ביד רמה ה"י, גם כופין על שומרי שבת רבים לעבוד ביום השבת ואין אתנו כח לעמוד כנגדם ולהפר עצתם, והדבר הוא סכנה לכל הישוב כאן בארה"ק, כדאיתא בשבת קי"ט ב' מקראי דירמי' י"ז, ומה בידינו לעשות.

"אולם כוחנו בפה אומנות אבותינו, ועלינו לזעוק ולהריע, ולהתחנן לפני הקב"ה להגן עלינו מפני כבוד השבת המחוללת, ושלא יפגע ח"ו זעקת השבת לא בשומרי השבת בפרט, שהם רוב מנין ובנין יושבי ארה"ק, וגם לא תבא רעה ח"ו, על כל הישוב בכלל, ועלינו לגלות דעתנו כי אין ידינו במעל הזה, ואנו מתנגדים לזה בכל דעתנו, ואנו חפצים בשבת, ומתענגים על מתנת השבת".

בשלב זה מורה הגר"ח קנייבסקי: "ולזאת נתכנס כולנו ברחבי ארה"ק בליל שישי פ' בהר הבעל"ט בחצות הלילה, בשעת תגבורת הרחמים, בבתכ"נ ובבתמ"ד (בבתי הכנסיות ובבתי המדרשות. ש"כ) לתפילה ואמירת סליחות ולבקשת רחמים, ועל גבאי בתי הכנסת לפתוח שערי בתהכ"נ, והמון ישראל קדושים יתאספו להתחנן בסדר התפילה:

"תהלים, פר' י"ג כ' קכ"ג ק"ל קמ"ב, סליחות אזכרה אלוקים ואהמיה, קל מלך, תשר"ת ג"פ, ה' ה', קבלת עומ"ש, שמע ישראל פ"א, בשכמל"ו ג"פ, ה' הוא האלוקים ז"פ, מזמור שיר ליום השבת".

מרן הגר"ח מברך בסיום מכתבו: "ובזכות תפלותינו אשר יתקבלו בשערי שמים נזכה לברכות השבת כי היא מקור הברכה לחיים וברכה וכל טוב וה' יערה רוח טהרה ממרום להשיב לב בנים על אבות, ואנו את שלנו נעשה וה' הטוב ישקיף ממעון קדשו ויברך את עמו ישראל ואת הארץ אשר נתן לנו, וכי אשמרה שבת קל ישמרנו.

"וע"ז באעה"ח בכאב לכבוד התורה ולכבוד השבת. חיים קנייבסקי".

למכתב זה צירף ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין את חתימתו והוסיף וכתב: "ג"א מצטרף. ראוי שכל אחד ואחד יתחזק בעניני שמירת שב"ק, ודאי שזה ישפיע על כל הציבור שישמרו שב"ק כראוי. ידוע לי מהחזו"א זללה"ה שאמר שכאשר בני תורה מתחזקים בשמירת שב"ק זה משפיע על כל הציבור שישמרו שב"ק כראוי. י. גרשון אדלשטיין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר